Bort och ungskämd

2010-11-22 – 20.22 – Måndag

Sitter och kollar på Ung och Bortskämd. För att vara tredje programmet, dvs. tredje veckan (har jag fattat det som) tycker jag att de har kommit ganska långt. I alla fall en del av dem. Samtidigt sitter jag och förundras över deltagarnas föräldrar. De flesta av dem är runt 22 (medelålder) men de beter sig som om de vore tolv, och deras föräldrar behandlar dem som om de vore två. Jag kan förstå att man som förälder vill ge sina barn det bästa. Men… att fortsätta behandla sina barn som om de vore två när de egentligen borde vara utflugna och inne i sina egna liv vid det här laget.

 

Hade min mamma kommit med matlåda till mig hade jag blivit arg. Jag hade hellre velat att hon skickade över pengar så att hon sluppit åka 30 mil för att ge mig lite mat. För det andra kan jag laga mat själv. Skulle hon tvättat mina kläder hade jag väl varit tacksam, men jag kan tvätta mina egna kläder. Hade hon dammsugit och skurat lägenheten, så hade det väl visst varit snällt, men det är min lägenhet och jag vill sköta om mig själv. Skulle jag dock fortfarande bott hemma skulle jag självklart hjälpt till att laga mat, dammsuga, tvätta och allt sådant (vilket jag också gör när jag hälsar på)… Men jag har ingen lust att flytta hem igen. Nej, min plan är att bli klar här i Örebro och flytta tillbaka till Göteborg. Hitta en egen liten lägenhet att inreda med min skit :D

 

Förut hade jag planer på att flytta hem (Göteborg är mitt hem) och fortsätta plugga där, bli lärare. Men som jag känner nu, efter 45hp/sex kurser samtidigt, så är min tanke att flytta hem och jobba. Jag börjar bli lite trött på att plugga. Jag har ju min examen (typ) och än så länge vet jag inte riktigt hur det kommer bli med min förhoppning att bli teaterlärare. Som det verkar är det inte många universitet som har ansökt om en teaterlärarutbildning.

 

I övrigt tror jag att Kim har en dålig inverkan på min hälsa :P De senaste gångerna vi har setts har slutat med att jag har mått dåligt, rent fysiskt. Jag tror våra olika sätt att leva inte funkar så bra ihop, särskilt när vi inte ses så ofta. När vi ses oftare så går det bättre, men när vi nu bara setts en gång i månaden så… :/ Men om en månad kommer jag väl bli sjuk igen :P

20:45 Jag gillar min mamma


Kommentarer
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

Hade jag fortfarande bott hemma skulle jag nog varit med i det programmet. Min morsa gör fan allt för mig när jag är hemma. (Och när jag bodde hemma)

Dvs diska, städa, laga mat, diska, betalade för allt, gav mig tom rygg och fotmassage varje kväll. Det enda jag behövde göra var att göra mina läxor och vika tvätt ibland. Och vika tvätt hatade jag som fan. Hatar fortfarande.

2010-11-30 @ 20:36:55
URL: http://tjelsi.com
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

Jag skulle nog platsa i programmet ändå, men den skyldige skulle vara Domme.

Han tvättar, städar, diskar, köper och lagar mat... (Han är ju polack) Det enda han inte gör är att betala mina räkningar och torka mig i röven efter toabesök.



DOCK har jag fått lite skäll för att jag är så bekväm. Kanske dags att bli utröstad ur Ung och Bortskämd >_<

2010-11-30 @ 20:39:03
URL: http://tjelsi.com
Postat av: Alkiz

En stor del i problemet är ju inte att de inte gör sakerna, utan att de inte vet hur man ska gå till väga. Det jag stör mig mest på är att de tror att deras lilla värld är en rättvis bild av verkligheten. Att de inte inser värdet av pengar.



En del av dem verkar i alla fall försöka bättra på sig. Däremot tycker jag det är synd att de som röstas ut är de som gör sämst ifrån sig. Det borde ju snarare vara tvärt om, att de som klarar sig bäst är de som inte behöver daltas med längre, och de andra måste lära sig mer. Lite som i Sveriges sämsta bilförare...

2010-11-30 @ 21:53:19
URL: http://alakazam.blogg.se/
Postat av: lisa

det låter bra! vi startar imorgon! (usch vad jag hatar att skriva om mig själv :P:P)

2010-12-01 @ 00:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0