Maj, maj måne

2010-05-10 – 15.02 – Måndag

Jobbig dag idag. Helgen var väldigt rolig. I fredags tittade jag och grannarna på Så ska det låta. Sen spelade vi lite Wii och drack lite öl. Ju mer öl i kroppen, desto svårare blev det att träffa golfbollen. I lördags var jag trött. Ringde pappa och blev lite nedstämd. Blev ännu mer nedstämd av att Kim var trött och inte ville prata med mig. Så jag var egentligen inte alls särskilt pigg på att gå på spelmöte med nystartade Örebro Universitets Spelförening. Men jag hängde med ändå och fick prova på att spela Robo Rally. Det var roligare än jag hade väntat mig. Sent om cider, när föreningen hade haft styrelsemöte, skjutsade Saga mig, AK och Kajsa till Vivalla. Där hade Malin och hennes kollektiv fest. Till en början var det ganska tråkigt, jag hade nästan kunnat vända i dörren. Men jag gav det en chans. Ju längre natten led, desto roligare blev det. ”Missade” sista bussen, valde bort att inte ta taxi hem och stannade över natten. Det hela slutade med att jag inte gick och la mig förrän klockan var nio. Vaknade igen när klockan var två. Sakta men säkert vaknade vi till liv, jag, AK och Malin, och vi begav oss till Vivalla centrum. Köpte en Calippo för att vakna till liv lite mer. Sen var det en tyst bussresa hem. Kom hem vid fyra typ. Sen var jag done för dagen. Mådde rätt kasst, fast ändå bra.

 

Vaknade imorse och ville inte gå upp. Det gjorde ont i kroppen, eller i psyket snarare kanske, att gå upp. Ville bara gråta. Inte sitta och gråta eller ligga och gråta. Bara gråta – med hela min kropp och själ. Lyckades göra i ordning en sallad och drog ner till universitetet. Har suttit här sen halv elva ungefär. Har inte fått mycket vettigt gjort. Men vi ska ha fem sidor text till på onsdag. Jag har tio. Fast frågan är om det är tio sidor vettig text?

Kim ringde förut i alla fall. Då mådde jag lite bättre. Men jag är fortfarande deppig. Suck..

15:22 Vad då disträ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0