Examensdags

2010-05-26 – 18.57 – Onsdag

Om en vecka tar jag examen. Eller rättare sagt, om en vecka är det avslutning på teaterpedagog-programmet. På måndag har vi inlämning 20.00. Då ska uppsatsen/kapitlet vara så gott som klart. Bara de där sista detaljerna som man får reda på vid opponeringen sen. Och den är på torsdag, om en dryg vecka alltså. På fredag är det avslutning, då vi tar ”examen”. Jag kommer inte ta min examen då, för jag har fortfarande en uppgift som jag inte har rört sen i julas. Det känns smart. När jag förra sommaren satt och skrev klart en annan uppgift jag hade haft liggande i ett halvår lovade jag mig själv att inte göra om det misstaget igen. Men det var å andra sidan ett löfte som jag visste att jag skulle ha svårt för att hålla. Vilket är synd. För jag började året bra. Och jag har lyckats lämna in i princip alla uppgifter i tid. Tror jag. Det är i alla fall ingen som har sagt något. Eller jo, jag fick en kompletteringsuppgift för att jag missade ett seminarie i påskas, men den uppgiften är undanröjd. Så. Jag väntar med att ta ut min examen tills jag har skrivit klart mitt julpaper. Jag ska ju ändå vara kvar här i Örebro ett år till. Och till hösten kanske jag ska försöka jobba lite också. Så kan jag spara ihop pengar till något trevligt när jag flyttar hem till Göteborg igen. Om jag nu kan göra så. Vilket jag verkligen hoppas. Annars blir jag ledsen i ögat. Att först ha spenderat två år här, varav ett med att läsa pedagogik, och sedan inte kunna tillgodoräkna sig dessa poäng vid GU. Ah, well, jag ska höra efter med folket där. Jag menar, det hade varit rätt skönt att läsa på Pedagogen, nu när det ligger i centrala Göteborg :D

 

I övrigt är livet ganska lugnt för tillfället. De gångna veckorna har varit lite till och från, men just nu, i denna stund, mår jag faktiskt helt okej. Jag kanske inte kan åka till Japan, men jag kan i alla fall ta det hyfsat lugnt i sommar. Och det tänker jag nog göra också. Inte göra mer än vad jag behöver. Kanske till och med spendera lite tid utomhus? :D

 

Det var soligt idag.

 

Jag fick en rolig överraskning idag när jag kollade min bank. Först och främst hade jag fått resebidrag. ”Dubbel-ve te eff?” tänkte jag. Sen kom jag på att det var reseersättningen som jag begärt att få från ÖrU, efter att ha pendlat fram och tillbaka till Nora i fem-sex veckor – vilket kostade mig sisådär 2200. Så jag fick tillbaka drygt 600 kronor. Och det blir man ju glad för. Sen blev jag väldigt förvirrad över att jag hade fått etthundraarton kronor i ”LÖN”. ”Wutthefu?” tänkte jag då – jag har ju inte jobbat? Eller, har jag? Eller... vad har jag gjort egentligen, de senaste veckorna? Har jag jobbat? Mitt minne är lite sönder för tillfället. Antagligen på grund av all stress. Fast jag känner mig inte så stressad. Men jag är nog mer stressad än jag känner av. När jag är klar med mitt julpaper hoppas jag att jag kan lugna ner mig. Och vara mig själv, med mig själv, och med folk som jag behöver och vill umgås med.

19:15 Så sprang han dit och ropade något. Sen dog han.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0