Herr Ågren

2010-12-20 – 21.55 – Måndag

Day 19 – Something you regret
Okej, så jag missade att skriva igår. Det är väl kanske något jag ångrar, när jag ändå sagt att jag ska göra den här utmaningen varje dag. Men för att citera Lisa; jag hade bättre saker för mig :p Igår bar det av till Frölunda för lite adventsfika hos mamma. Det blev väldans mycket choklad, men jag lyckades klara mig utan att få migrän. Senare på kvällen blev vi hämtade av Sara och Moa som körde oss till Hällesåker för att äta lite middag och titta på EM-finalen i handboll. Jag är ju inget fan av sport direkt, men efter igår ångrar jag nästan att jag inte följer någon sport. Liksom bara för skojs skull. Det lär nog inte bli fotboll i alla fall. Kanske curling, eller någon annan såndär sport som går ut på ingenting.

 

 

 

I övrigt är det inte så mycket jag ångrar faktiskt. Jag tycker det är onödigt att ångra saker som har hänt, det blir liksom bara en massa mer ältande (jag brukar älta det mesta, men sällan ångra det som hänt). Visst, det händer väl att man för en stund tänker ”Gah, jag ångrar att jag gjorde så där” men samtidigt tror jag att man gör så för att komma vidare i livet. Man skapar sig små problem för att ha något att lösa, och på så vis utvecklas. Det vore ju hemskt dumt om jag ångrar exempelvis något av mina tidigare förhållanden, eftersom jag tror att dem har hjälpt mig komma fram till den jag är idag. De har visserligen gjort mig illa och jag har mått dåligt, men som man brukar säga ”det som inte dödar, det härdar” eller ”de stora upptäckterna har gjorts genom misstag”. Och även om mina förhållanden kanske inte bidragit till någon världsfred eller botemedel på HIV, så har det hjälpt mig i min egen lilla värld. Och nu känns det som att jag upprepar mig. Det kanske är något du som läsare ångrar. Att jag skriver så långt. Men synd för dig, för jag skriver för mig :D

22:06 Oh God I’m Santa Clause!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0