Positivism

2009-05-19 – 10.23 – Tisdag

Inte nog med att mina grannar har massa dunka-dunka hela tiden, man går ju på en Musikhögskola där vi stackars teaterpedagoger måste stå ut med trummor, afrikanska och vanliga, pukor, trumpeter, stompimprovisationer, högljudda sångröster och en massa annat hemskt. Jag får snart spunk på det här. Det går seriöst inte att koncentrera sig på att skriva uppsats när man har folk som hoppar omkring och slår på alla instrument som finns i närheten. Ja, de är säkert jätteduktiga på det de gör, men inte *** kan vi bli duktiga på det vi ska lära oss just på grund av att de förstör vår koncentration.

   Jag satt och pratade igår med en musikare och fick reda på att den flygel vi sitter i är trumpetarnas favoritflygel, eftersom de då inte stör de andra musikarna. Men vad snällt tänkt av dem (sense the irony), att inte störa andra musikare. Men inte sjutton är det någon som tänker på de stackars teaterpedagogerna, nej. Vi ska snällt sitta och lyssna och förundras över hur bra och bättre och bäst musikarna blir, medan vi förgås i våra trånga, otillgängliga, syrebefriade, oinspirerade lokaler. Man blir så pigg av sånt här. USCH!

   Vi får väl hoppas att det blir bättre till hösten. Då går vi i Forum- och pedagoghuset istället. Fast, det är ju klart, folket som ska bli musiklärare kommer ju också följa med ner dit, så det blir nog en massa stompimprovisationer i korridorerna där med.

Nej, nu är jag bra negativ. Positivisten i mig säger att sommaren snart är här, jag får åka hem till Göteborg och umgås med nära och kära, klappa på katten och pussa på Kim. Och innan det sker kommer jag vara ensam i lägenheten, eftersom L är hemma hos sina föräldrar och skriver på sin uppsats där. Det ger mig många lata kvällar med min bästa vän tv:n. Ikväll är det House igen och honom tycker jag om. Innan dess är det Ugly Betty och så ska jag nog laga riktigt god mat också. De hade extrapris på Quorn så det blir antagligen veggis ikväll, nudlar ger ju inte så mycket mer än bukfylla. I och för sig brukar jag ha i lite grönsaker och skinka, men jag tror skinkan börjar bli dålig >_<;

   Positivism var det ja. Gräset är grönt, det regnar ibland, det är skönt. Och jag rimmar utan att tänka på det :D Positivt är också att skriva uppsats med AK, eftersom hon är bra. Och till helgen blir det rollspel med henne, SL-Martin och förhoppningsvis Paro.

10:35 Planeringsmöte… för vaddå? O_p;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0