Migrän

2009-04-29 – 09.48 – Onsdag

Japp, då var det dags att åka tåg igen då. Tänkte fira Valborg i Götet, så nu har jag suttit här i snart en timme. Det klev på en massa ungar i Örebro, som faktiskt var helt okej att sitta och lyssna på. Visst var det lite jobbigt med hundra ungar överallt tio över nio på morgonen, men de skulle av i Hallsberg, så de var inte störande så jättelänge.

     Hade en migränattack som hette duga. Den började i måndags när jag och AK var i Norrköping (vilket för övrigt gick väldigt bra, vi fick intervjun och dessutom ett par enkäter ifyllda av några av eleverna), och höll i sig till i natt. Nästan lika illa som den attacken jag hade i höstas. Dock är jag väldigt glad över att attackerna inte håller i sig så länge som de gjorde när jag var yngre, då de kunde hålla på i två veckor. Den jag hade i höstas varade i nästan en vecka, och var riktigt intensiv hela tiden. Tycker jag inte om. Jag tycker ännu mindre om när medicinen inte verkar som den ska. Fyra migräntabletter och en Alvedon, utan att något hjälpte något vidare…

     Den igår var rätt rolig också, eftersom den försvann ett tag, efter att jag hade ätit middag, och kom tillbaka en timme senare. Den gick väl och vilade sig en stund.

     På tal om att vila sig lyckades Kim pricka in att ringa precis när jag gick och la mig. Han hade dessutom ringt när jag hade gått och lagt mig för att vila en stund, i ett försök att få bort migränen.

09:56 Nä. Jag är trött. Sova tåg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0