Barn och sånt där

2009-02-081– 18.24 – Söndag

Oj, nu skrev jag visst inget på vägen ner, det brukar jag ju göra. Fast jag skriver ju inte för skrivandet skull, jag skriver för att jag vill. Den här gången åkte jag ner till Göteborg för att vara med på systerdotter Liljas dop. Så nu sitter jag på tåget upp till Örebro igen. Om en timme ungefär kommer jag förhoppningsvis få lite sällskap av L, som passade på att åka ner till Borås med samma tåg som mig.

   Urk, lite bakis. Men det är det värt för att ha lurat folk igår. Ett ganska elakt lur, men de lurade sig själva först, så de får skylla sig själva :P Jag var lite busig i tisdags, vi hade en megalång dag (började åtta och hade rep mer eller mindre hela tiden fram till fem och vid sex hade vi en underbar föreläsning i två och en halv timme med Gunilla Orvelius) och jag har känt mig lite busig en längre tid. Så jag och Rebecka letade fram en liten nagelsax, låste in oss på en toalett och 45 minuter senare var halva mitt hår borta. Eller inte halva, men en bit. Jag klippte lugg. Och eftersom jag ville att det skulle vara en överraskning var det bara klassen som fick veta. Och resten av Örebro, men dem bryr jag mig inte om. Däremot var det en hel del jag lurade på Bilddagboken. Det var kul. Luret kom av att Kikki och Lisa pratade om vad min ”överraskning” skulle vara och kom fram till att jag var gravid. Ett tillfälle man inte fick missa, enligt mig och Kim. Så när vi igår kom hem till Lisa för att fira Bengans födelsedag spelade vi vidare på det ett bra tag. Fast det förvånar mig att de inte märkte att jag drack. Tillslut utbringade Kim en skål och meddelade att de var gravt lurade. Gisses vilket liv det blev :D Bengan hade lovat bort sin skinnjacka han hade när han var liten, Kikki ville bli gudmor och jag vet inte vad. Helt underbart roligt var det i alla fall :P

 

Men nej, jag är inte gravid. Det skulle jag verkligen inte tala om på det sättet heller. Och jag skulle nog inte vara så lugn med det heller. Jag skulle antagligen inte veta vad jag skulle göra, må dåligt och få panikångest eller något. Bara tanken på det hela gör mig rädd. Där delar jag Lisas tankar. Jag är faktiskt ganska livrädd för att få barn. Att föda dem i alla fall. Att bära dem, ha sjuka cravings för saker och ting och få knasvanor, det går att överleva. Men att föda, nej, det är läskigt. Och ta hand om det sen, mjo, det skulle man väl klara av, men jag vet inte. Jag är jätterädd för att jag kommer vara en dålig mor. Jag vill vara, som Pyss sa en gång för längesedan, den coolaste morsan som finns. Men man vill ju inte vara en dålig mor. Inte jag i alla fall. Men om jag har Kim vid min sida kommer det nog gå bra ändå ;)

 

Kim ja. Vi hade det väldigt trevligt. Det känns så konstigt att vi snart varit tillsammans i tre år. Det känns inte som så lång tid har förflutit sen vi träffades hemma hos André. Men… Åh, det känns så bra, fortfarande så himla bra. Om jag tar de bästa stunder jag haft med mina ex och lägger ihop dem och multiplicerar dem med varandra kommer det ändå inte vara i närheten av hur bra det känns att vara med Kim. Även om vi tröttnar på varandra efter att ha bott ihop i några veckor eller så, så känns det väldigt bra när vi träffas igen. Och jag tror det är nyttigt och bra att vi båda känner så. Då blir det på lika villkor och ingen känner sig bortglömd eller taskig. Det känns verkligen, verkligen helt underbart.

 

I övriga nyheter går det ganska bra i skolan. Jag har fortfarande inte gjort klart min uppgift jag ligger efter med i DDT, men jag håller på att läsa boken jag behöver för den också, så jag har i alla fall börjat. Lite. Och regi-grupperna går väldigt bra. Tror jag. Jag vaknade i torsdags och visste precis hur jag skulle kunna förbättra min scen, men vi hann inte prova tillräckligt innan Ulrika kom och skulle ge mig handledning. Men det var bra också, för hon bekräftade min tanke om hur man kan förbättra. Och att jag ska ladda lite mer rekvisita. Papper ja, jag ska skriva ut ett födelsebevis (ETT BEVIS PÅ ATT MAN ÄR FÖDD!). Det kommer nog hjälpa en del.

18:46 Oj, långt inlägg idag. Mjemje. ^__^


Kommentarer
Postat av: Tjelsi

Haha sjukt skoj! ^^

2009-02-17 @ 10:30:17
URL: http://tjelsi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0