Lite bilder...

2008-11-25 – 18.19 – Tisdag

Woho, pengar i dag. Alltid lika kul att försöka gömma undan så mycket man kan. Jag och L var och handlade igår, äntligen, och spenderade nästan 1000kr på mat och några ynka julklappar. Dessutom blev jag lurad :( Köpte en skiva på Coop, men när jag kom hem fanns det ingen skiva i fodralet. Ska väl gå tillbaka och klaga, hoppas på att få pengarna tillbaka om det går. Eller en ny skiva. Insåg också att jag egentligen ville ha skivan. Får jag inte pengarna tillbaka så vill jag åtminstone ha en annan skiva…


 

Anyhows, det snöade igår och det ligger som ett tjockt täcke över allt. Eller ja, det låg som ett tjockt täcke tills sent igår då plogen lyckades hitta ut till våra gårdar och ”städa”. Nu ser det sådär tråkigt och gråblaskigt ut :( Men, man kan ju hoppas att man kan gå utan att halka i alla fall. Annars blir det svårt ^^;

                      Och i och med att det nu snöat ordentligt har jag tänt min ljusstake :) Med tanke på att det är december om en månad, och vi har redan hängt upp lite glitter över våra dörrpostar… Köpte en jättemysig tröja på Ellos också ^__^ Försökte ta en bra bild, men det får bli ett senare projekt.


 

Och, på tal om snön, så har jag tagit ett par bilder från mitt köksfönster under hela gårdagen för att se hur stor skillnad det var, och ja, det är ganska stor skillnad från när det började och när det slutade :P

18.29 Nu ska jag återgå till mitt Medealäsande

 


2008-12-02 – 15.59 – Tisdag

Nu är jag kissenödig, och jag har snart huvudvärk. Borde egentligen sitta och ta anteckningar på Dramatiska Texten, men jag orkar inte. Och jag har inte heller läst någon av pjäserna. Visserligen känner jag till Hamlet och Kung Oidipus, men jag har inte ens hört talas om Blodsbröllop förrän den här kursen… Åh, nästa vecka ska vi gå igenom ”Vad är en komedi?” för idag har vi gått igenom ”Vad är en tragedi?”

   Nu slutade vi. Bra!

16:03 Ska väl försöka bli bättre på det här igen…



18:14

Ååh, jag hade en helt underbar dröm i natt :D Jag drömde att jag kunde flyga, visserligen gick det inte särskilt fort, men en resa som med bil skulle ha tagit två-tre timmar kortades av en timme ungefär när jag flög :) Och det bästa av allt var att jag flög bara genom att koncentrera mig på rätt sätt, så det var mer eller mindre att bara tänka på det, så kunde jag flyga :D Lite som Peter Pan-stuket, fast jag behövde inga glada tankar.

 

 

Imorgon är vi lediga, men eftersom S har spånat lite på en julkalender som några av oss i klassen har börjat repa in, så ska jag och L till skolan imorgon i alla fall. Jag spelar Jan I. Tor som är vaktmästare i Tomtens verkstad, där lilla nissan Lill-Röd håller på att sprida rykten och förstöra för Tomtens andra nissar. I avsnitt ett drogade hon julgrisen Porky Peter och fick de andra nissarna i matsalen att komma fram till att de skulle klaga hos Tomten, för deras löner var för låga, dåliga arbetstider och så vidare. I dagens avsnitt kom nissarna fram, mycket pushade av Lill-Röd, till Tomtens sekreterare, som inte ville låta dem träffa honom personligen, utan stod på sin balkong och kastade ner ett femton meter långt formulär nissarna skulle fylla i. Tillslut blev nissarna så irriterade att de skulle sittstrejka. Den spännande fortsättningen kommer i morgondagens avsnitt ;D

18:25 Internet vill inte funka för mig :(

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0