Långt om länge...

 

2008-12-18 – 19.20 – Torsdag

Usch, nu är jag äntligen på väg till mitt hjärtas Göteborg. För ett par dagar sedan fick jag och L tillbaka vårt PM. Och tydligen är inte det ett PM, utan en utvärdering, så vi ska skriva om i princip allt. Nej, förlåt, vi ska inte skriva om allt, vi ska skriva mer om allt. Och sudda bort alla våra åsikter och tankar och bara skriva bajs. Vill ni veta det bästa av allt? PM:et lämnade vi in för över en månad sedan. Enligt en klasskompis är det lag på att man inte kan få tillbaka inlämningar så sent… Jag vet inte, men det låter ju rimligt. Vad minns jag nu? Ingenting! Jag minns knappt vad vi gjorde i början av den Dramatiska Texten, och den delkursen började i november. GAH! Jag hade velat ha en lugn jul! >_<;

   Till alla er blivande teaterpedagoger vid Örebro Universitet – skriv loggbok efter varje lektion i Röst/Rörelse och SKRIV PM:et i tid. Det kommer underlätta sååå mycket. Jag lovar! Förhoppningsvis är det någon liten vilsen själ någon gång nästa år som kommer läsa det här, för jag vet själv med mig att jag sökte efter TePe-bloggar när jag själv började i höstas. Jag fick inte ut särskilt mycket av det, men ju fler vi bloggar som kommer ut, ju enklare blir det för nästa generation :)

 

Till alla blivande teaterpedagoger:

   Det kommer kännas jobbigt och krångligt och knasigt och knäppt och flummigt, men tänk positivt och försök lära er så mycket som möjligt! Börja läs Viola Spolin innan ni börjar och ni kommer kunna dra hur mycket fördel som helst av det. Försök hitta kursplanen innan terminen startar och hitta böckerna med en gång.

   Läs pjäserna i Dramatiska Texten och gör uppgifterna efter hand som de skall göras. Det kommer underlätta. Och försök att inte tänka för negativt om lärarna, men tänk själva och var källkritiska. Och flumma inte bort tiden, men ha roligt och flumma ändå :D

19:32 Nu ska jag ha godis.

 

~ * ~

 

2008-12-25 – 20.59 – Torsdag

Nu har det varit jul två gånger om. Det väntar fortfarande två jular. En med Kims mormor och mamma, och en med hans pappa. Hittills har jag fått…

-         En matta att ha i hallen

-         En sopskyffel med tillhörande kvast

-         En låda med badskum i flaskor

-         En stor, guldig spargris

-         En hyra jag inte behöver betala

-         En tavla med Akuma-motiv

-         En annan tavla med Akuma-motiv

-         En plansch med ännu okänt motiv

-         En stor handduk med en panda på

-         En mindre handduk med en panda på

-         En scannerskrivare

Jag har säkert missat något, men det går att fylla på när jag kommer hem igen. För nu sitter jag på Centralstationen och väntar på att klockan ska gå en halvtimme till, sen ska vi sätta oss på ett tåg och åka till Falkenberg för att bli upplockade av Kims mamma så vi kan åka till Kims mormor så vi kan fira jul där imorgon.

 

Jag fick nästan en panikångestattack igår. Väldans kul att få sånt på julafton. Fast för en gångs skull var det inte på grund av massa släktingar eller jobbiga människor som snurrade omkring hemma. Nej, den här gången var det ett visst PM som fortfarande inte är gjort, och ärligt talat fattar jag inte hur Jens tänker som ger en tillbaka det precis innan jullovet och vill ha komplettering innan nyår. Har han ingen skam i kroppen? Nej, usch, jag hade verkligen ingen rolig julafton igår. Men, om man bortser från det så hade jag faktiskt riktigt trevligt. Syskonen fick ju sig ett Wii med tillhörande Wii Sports, Mario Kart, Smash Brawl, Mario Galaxy och en dansmatta som inte behövdes till High School Musical 3 Dance-sak. Det sista var inte så roligt att försöka spela, däremot dansar Kim som Travolta :P Jag är ju själv mer för Mario Kart och Galaxy, men det fick man tydligen inte spela.

 

Hemma hos pappa blev det lite av ett experiment då Maria och Jonaz tydligen har skaffat sig en liten chihuahua, och min pappa tycker som bekant inte om hundar, men de ville ha med sig den lille valpen, just för att han är en valp och inte kan lämnas ensam. Men det gick bra ändå.

   Emil och Olga hade också fått ett Wii, dock utan en massa extra spel. Så vi körde en turnering i tennis och bowling. Det kanske inte gick så bra för min del, men det gjorde inget. Dock är jag sugen på att skaffa ett Wii själv bara för att kunna få spela Mario-spel. Yes, I am a sucker for that plumber. Eller mer för hans gröna dinosauriekompis, men säg inget till Luigi…

21:21 Nu är jag hungrig… Kim köper korv.


Kommentarer
Postat av: Sjaz

Ska vi gå in på Tradera och leta Wii? ;)

2008-12-28 @ 15:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0