Fullt upp

2012-06-07 – 07.23 – Torsdag

Ja, då var det dags igen. Vad har hänt sen sist? Jag har jobbat. Och jobbat. Och jobbat. Och faktiskt varit mindre och mindre sjuk (yäy för mig!). Jag fick tillslut min lön, men sen har jag haft problem med den igen. Men nu har nog jag och chefen löst det. Vi kom fram till att istället för att flytta runt min timrapport mellan de olika avdelningarna, så ska jag lägga den på ett och samma ställe, i ett fack i personalrummet, och själv lämna in den till chefen i slutet av månaderna.

 

Jag och Kim var och såg Iron Sky i slutet av april. Den var fantastiskt kul. Jag menar, nazister som bor på baksidan av månen, hur bra kan det inte bli? :D Full med humor, klart sevärd ^^ Sen hade mina musikalkonfirmander premiär för sin musikal i början av maj. De var riktigt duktiga. Var lite osäker på om de skulle få ihop det, men det blev riktigt bra i slutändan. En eloge till er! Samtidigt som jag hade fullt upp med musikalen, jobbade Kim på Space Station, Göteborgs studentfestresa. Så när jag var klar med föreställningarna smet jag dit för att umgås lite med folk i min egen ålder :P

 

Den tionde maj gick vi upp tidigt, jag och Kim, för att tvätta och packa och åka iväg till Chalmers, där en buss stod och väntade på att få ta oss till Oskarshamn, där vi inväntade färjan som skulle ta oss över till Gotland. Väl framme i Oskarshamn dök Bäta upp med lite vänner för att hälsa oss välkomna till deras sida av landet.

 

07:49 Nu måste jag till jobbet…

19:52 Ja, varför inte fortsätta tolv timmar senare?

 

Kort och gott, vi hade väldigt trevligt på Gotland. Det kändes skönt att komma tillbaka till Gotland, av flera anledningar. Förra gången jag var där var det för att komma hemifrån efter att Akuma försvann (för snart ett år sedan…), och för att hjälpa Bäta att flytta dit. Första gången jag var där var tillsammans med mitt ex, som jag vid det tillfället fortfarande inte hade fått reda på om vi skulle göra slut eller inte – så nej, inte heller en riktigt trevlig upplevelse. Men nu fick jag äntligen en riktigt, helt igenom positiv upplevelse av en av våra fantastiska öar, och det är jag väldigt glad för :)

 

Strax efter att vi kom hem från Gotland släpptes Diablo III. Jag är själv inget stort fan av Diablo, av den enkla anledningen att jag inte har spelat det särskilt mycket. Däremot vet jag att Kim älskar det, så vi köpte det. Eftersom Kim är upptagen med att jobba och spela så engagerade jag i mig att lära känna folk igen. Det är nästan svårare att lära känna nya människor i staden man kommer tillbaka till, än i en helt ny stad.

 

Men med lite hjälp från Alv har jag börjat lära känna lite nytt folk :) Delvis genom att vi nu är en grupp som har tittat på Game of Thrones en gång i veckan, sen säsong två startade. Delvis är det genom att han tyckte att jag skulle söka till Chalmersspexet Vera som antingen regissör eller författare. Så jag skickade iväg ett mail och ett par dagar senare satt jag och directeuren för spexet och pratade om vad jag skulle kunna tillföra spexet. Efter ytterligare några dagar fick jag beskedet att de ville ha med mig som en av deras två regissörer ^__^ I söndags fick jag träffa de flesta som ska vara med i årets spex, och igår hade vi vårt första produktionsmöte. Det känns jätteläskigt, men jag tror nog att det ska gå bra :)

 

Förutom det så har jag och Linnéa skaffat oss gymkort. Vi bestämde redan i höstas, tror jag, att vi skulle försöka träna ihop i sommar. Så nu har vi tagit första steget. Ja, vi tränade också, i samma veva som vi köpte gymkorten. En och en halv timme på trapp- och gå-maskiner, kändes som en bra början. Nästa steg blir att prova det testosteronluktande rummet med alla styrkeattiraljer :P Fast på söndag blir det zumba ^^

 

 

Från en av mina geocaching-promenader i området ^_^

 

Dessutom har jag börjat lite mer aktivare att geocacha. Vanligtvis själv, men det händer att jag letar med Alv eller någon annan som jag råkar umgås med för tillfället. Det har till och med gått så långt att jag har introducerat konceptet för mina kollegor och vi kom fram till att vi ska göra det med barnen på jobbet ^^ Så idag har jag suttit och ritat skattkartor och nästa vecka blir det till att göra själva skatten (cachen) och lite annat pill runt omkring (typ meddela föräldrar vad som händer), men det ska nog gå bra. Och blir det inte av nästa vecka så kan man alltid skjuta på det :)

20:24 Imorgon ska jag träffa mina gamla barn, från förra terminen. Och gå på bio ^_^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0