April april

2012-04-17 – 16.49 – Tisdag

Oj, nu var det ett tag sedan jag bloggade senast. Vad har hänt sedan sist? Well, jag provade att göra min egen hårgelé av linfrö, kamomillte och lite ingefära. Det luktar fantastiskt och mitt hår känns som… lammull! Det enda problemet är att det blir trassligt så fruktansvärt fort att jag nästan inte orkar borsta håret längre. Vilket man i och för sig inte ”ska” göra om man vill ha riktigt fina lockar, vilket jag vill, men jag vill inte heller att mitt hår blir en enda stor dreadlock. Menmen, det är sånt som löser sig. Huvudsaken är att mitt hår mår bra ^__^

 

Jag hade räknat med att få en maffig lön i slutet av mars. Eller ja, kanske inte så jättemaffig, eftersom jag var ganska sjuk i både februari och mars, men jag hade ändå räknat med att få lite mer än vanligt. Istället blev det inte ens en tiondel av vad jag hade trott. Av någon anledning hade inte en av mina två timrapporter lämnats in till lönekontoret, så jag fick bara pengar för de enda få timmar som stod uppskrivna på den ena. Den andra var överfull med timmar. Så jag har jagat runt både chefer och löneadministratörer och sheisse för att komma åt var problemet egentligen har legat. Så, igår, när timrapporterna för mars skulle lämnas in och godkännas, hittade de den rapporten som saknades från februari, bara för att upptäcka att det saknades en från mars också o____O;;; Jag sprang runt i hela huset och kollade på alla avdelningarna för att försöka hitta den, men utan framgång. Så tillslut fick jag sätta mig med almanackan och en ny rapport och fylla i alla dagar och timmar som saknades. Så nu lär jag få ganska mycket pengar. Hoppas jag. Det är inte så kul att leva på Kims pengar…

 

Läskig fullmåne över Hvitfeldtskas södra byggnad

 

Anywho. Strax efter jag skrev det förra inlägget lades en av serierna jag kollar på ner; animen Bleach. Den startade femte oktober 2004, så det var väl på tiden att lägga ner efter 366 avsnitt. Problemet är bara att de var väldigt duktiga på att dra ut på strider hit och dit, men när det äntligen är dags för serien att sluta så gör de det väldigt hattigt. Liksom ”hej, vi har sysslat i det är i åtta år, men nu tog visst alla pengar slut… örhm… gör det bästa av situationen!” o_O Man kan ju dock hoppas att det kanske kommer en uppföljare, eftersom slutet lämnade VÄLDIGT många trådar hängande och det var ett VÄLDIGT öppet slut. Nu blir det väl till att följa någon annan långkörare… :P

 

Ungefär samtidigt som jag började kolla på Bleach lite mer aktivt skaffade jag mig också min allra första telefon med abonnemang. En Nokia 5320 Xpress Music med Tele2 Kompis. Den har nu sett sina sista dagar i min ficka. Inte för att den inte längre fungerar, men jag började bli lite trött på att den stängde av och satte på sig själv i tid och otid, öppnade kameran trots att tangentlåset var på osv… Det var helt enkelt dags att byta upp sig. Eller bort sig. Eller något sådant. Jag började fråga runt bland mina vänner och familj vad de har och har haft för (o)smarta telefoner och kom tillslut fram till att jag inte ville ha någon iFån, utan en android av slaget Samsung eller HTC. Så släpptes HTC One X bara någon dag innan jag seriöst började titta på erbjudanden och abonnemang. Så det blev en sån. Fastän jag inte hade någon aning om varför. Men det kändes bra. Och den är bra, bortsett från att den måste laddas typ hela tiden (men det verkar vara så för alla telefoner numera) och de förbenade smssmileysarna som inte går att stängas av >__<;; Så jag har slutat använda mig av de vanliga smileytecknena för att slippa se dem själv…

 

Bara någon timme efter att jag införskaffade telefonen öppnade GothCon XXXVI sina portar, så jag och Kim begav oss till Hvitfeldtskas lokaler för att checka in. Trots att det inte blev så många arrangemang spelade för mig i år, så var det ett mycket trevligt och socialt konvent. Hade hoppats på att få prova Airsoft i år igen, men de hade tydligen för dåligt med folk, så de ställde in sitt arr. Arret jag deltog i var dock riktigt häftigt. Det var ett spelledarlöst rollspelscenario, Voodoonätter, som handlade om ett antal människor i New Orleans på 60-70-talet och en massa mystifika händelser. Varje spelare fick varsitt häfte med instruktioner och karaktärer. Varje uppslag var en ny karaktär (eller återkommande) och instruktionerna berättade vad varje scen skulle handla om, ens karaktärs mål med scenen och vad som avgjorde när scenen tog slut. Det blev mer improvisationsteater än rollspel, vilket var fantastiskt roligt! Dessutom medföljde en spelningslista man kunde ha på i bakgrunden, med en specifik sång för varje scen. Riktigt awesome! Jag ser verkligen fram emot att spela fler sådana scenarion ^__^

 

Långt inlägg blir långt. Jag köpte mig äntligen ett Ricochet Robot, samt ett Dominion och ett Dominion Intrigue (som är en fristående expansion). Och ändå lyckades jag inte göra av med lika mycket pengar som jag brukar o_O Eller så kändes det som så i alla fall :P Kan ha berott på att jag efter att konventet var slut var med i slutstädet och fick tillbaka min anmälningsavgift. Och en MASSA LOOT! :D Fick en finig tröja, en picnicfrysbag, tacos och restaurangbesök samt två hönökakor, två limpor, en massa yoggi, två klasar bananer, en chipspåse och typ femton kilo godis ^__^ Dessutom hade jag sjukt roligt med killarna som jag städade med. Vi nördade rejält och kom fram till att min städkaraktär är en Leroy Jenkins. Men jag fick skills i att ha städat farliga ytor (rummet där Magic-spelarna höll till) och typ +4 i att moppa. Idag byggde jag vidare lite på min karaktär och fick några fler xp, erf (haha, båda förkortningarna betyder erfarenhetspoäng XD) och skillpoints i damma, dammsuga och skura. Plus att jag (min karaktär) ligger säkerligen på +5 i lucky looting. För några veckor sedan hittade jag en jättekäck liten barnstol i återvinningsrummet och idag hittade jag ett fantastiskt bord. Nu ska vi bara hitta lite lampor och en säng också :D

 

 

Stolsloot och knaskatt ^__^

 

Och som grädde på körsbäret på moset på laxen ska jag också meddela att jag i helgen åkte på Tjällossningen, en studenfestresa i Örebro. Jag visste att jag saknade staden, men jag anade inte hur mycket jag hade saknat alla människorna. Dock mådde jag inte så bra under lördagen, så jag träffade inte alla jag hade velat träffa, men jag fick träffa en hel del av dem ändå :)

 

Tack till alla härliga människor som gjort de här senaste veckorna helt fantastiska! ^___^

17:36 Lill-Babs, det är ju typ Sveriges Lady Gaga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0