Vecka 39

2011-09-28 – 10.55 – Onsdag

Såatte… de senaste tjugo dagarna har varit lite upp och ner de med. Sa upp mig från mitt gamla jobb, eftersom jag har ett nytt, och skulle jobbat sista passet i söndags. Men i lördagskväll började jag må kasst. I söndags var jag febrig och det gjorde ont i halsen. I måndags hade jag sån feberfrossa att jag trodde jag skulle dö. En körtel i halsen är jättesvullen och gör ont ända upp i örat. Igår var jag så kass att när jag väl vandrade omkring i lägenheten så kände jag mig som Ozzy, iklädd min randiga morgonrock, håret i testar och kunde knappt få fram något sammanhängande ens när jag skulle prata med katten. Har poppat så mycket piller att de börjar ta slut o_O I början tog jag några monsterpiller jag fått av Linnéa, och de hjälpte till en början. Men sen gick det inte. Så i morse provade jag att ta en dubbeldos av mina migräntabletter, eftersom jag har en fruktansvärt jobbig huvudvärk ovanpå feber, frossa, halsont och ledvärk. Och visst, febern har gått ner och jag tar tillfället i akt att dricka och äta så mycket som möjligt nu när halsen är bortdomnad, men huvudvärken är likt förbannat kvar.

 

Så här kan man se ut när man inte är sjuk.

 

I vilket fall… Jag har som sagt bytt jobb, mycket bättre betalt, men har inte hunnit jobba mer än en dag, eftersom jag är sjuk. Angående studierna så har jag uppenbarligen tagit ett studieuppehåll, för jag har fått första terminen på lärarprogrammet tillgodoräknad. Men det tog LÅNG, lång, lååååååååååååååååång tid att komma fram till. Byråkrater. Jag blir trött på dem. Men jag läser i alla fall teaterdidaktikkursen, en kvällskurs. Hade tänkt läsa några andra distanskurser också, men det kommer jag inte hinna om jag ska jobba också. Och varför jobbar jag? Jo, för att jag fick beskedet från CSN att jag inte skulle få studiemedel den här terminen för att jag inte klarade tillräckligt med poäng i våras. Igår fick jag dock ett meddelande som sa ”Hej, nu får du pengar för att du ska plugga den här terminen” o_O Jag blir knäpp på CSN. Men hittills *pepparpeppartaiträ* har jag bara haft bra erfarenheter av dem. Och det är jag glad för.

11:21 Well, that’s all for now.

Kommentarer
Postat av: mamma

hej gumman! Hoppas att du har kryat på dig nu så att du kan börja på det nya jobbet som planerat Har du haft Kim hos dig nu så att han har pysslat om dig lite grann eller? Hoppas det! Visste ju inte ens att du var sjuk förrän nu, men i vilket fall som helst: krya på dig så gott du kan så hörs vi!

Kram // mamma

2011-09-30 @ 06:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0