Happy Halloween

2011-10-31 – 22.42 – Måndag

Sista oktober för det här året då. Sitter hemma hos faderskapet och är barnvakt. Eller ja, jag har nog barnvaktat klart för idag. Ska sova över här och få sova lite längre än vanligt, eftersom jag vet att jag kommer jobba på samma ställe hela den här veckan ^_^ Och ett par dagar nästa vecka också. Ska ta och skriva ut mitt CV och studieintyg också, och se om inte chefen där vill ha mig lite mer permanent – mina kollegor verkar ju vilja ha mig i alla fall ^_^

 

Har dock pratat med faderskapet, och vi lyckades komma åt så jag kan se min lönespecifikation och uppenbarligen har det inte dragits någon skatt på min lön, så min fantastiska lön var visst inte så fantastisk (men ändå bättre än jag hade hoppats på). Vilket är märkligt, då jag aldrig behövt lämna preliminär skattesedel förut. Men ja, det är väl något jag får klura ut. Sånt där som man ”bara ska veta” uppenbarligen, så fort man blir vuxen. När man nu blir det. Jag ska lämna preliminär sedel på att aldrig lämna barnasinnet ifrån mig i alla fall. Jag lär behöva det :P

 

I lördags var det nypremiär för något som legat och dammat i min garderob i några år. Eller ja, den har legat nerpackad i en låda för att sedan förflyttas till min garderob när jag flyttade i somras. Jag hade nästan hoppats på att den skulle vara lite maläten, men den hade klarat sig väldigt bra. Och den aprikosa färgen satt kvar den med. Det var nämligen så att Kim frågade mig om jag ville följa med på Beerfest. Ja, tänkte jag, det kunde väl vara roligt. Sen, efter att han betalat för oss båda, kläckte han ur sig att jag skulle behöva tävla i hans lag. Va, tänkte jag, hur tänkte du nu? O.o

 

Men det gick bra ändå. Jag har aldrig sett filmen Beerfest och jag har aldrig tyckt det har varit särskilt kul att tävla i att dricka öl. Men jag hade en fruktansvärt trevlig lördag, även om vi inte vann. Fick prata med en massa härliga studenter, en massa kramar och kärlek från höger och vänster. Och korv. Sen trodde jag att jag hade tappat min telefon och fick lite panik över det. Men sen hittade jag den ändå. Den hade hamnat mellan byxbenet på mina jeans och byxbenet på overallen. Typ. Vi kan säga att den hade hamnat i skon, för enkelhetens skull. Som tur är har jag en karl som vet hur han ska trösta mig. Jag tror jag ska ge honom blommor och choklad ;P

 

22:56 Nu orkar jag inte skriva mer, för min vänstra handled gör fortfarande ont…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0