O.o

2011-05-17 – 19.14 – Tisdag

Det har blivit mycket flängade fram och tillbaka till Göteborg det senaste. GothCon XXXV under påsken, Valborgsstök, antagningsprov och nu senast skrev jag på kontrakt för min nya lägenhet. Jepp, det händer mycket just nu. GothCon var riktigt trevligt, träffade som vanligt många härliga vänner som jag bara träffar där. Blev inte så mycket pass spelade, men jag lyckades dygna lördag-söndag. Så när jag väl kom hem till Kim på söndagseftermiddagen däckade jag med en gång. Var hemma hos mamma en sväng också för att äta påskmiddag. Sen åkte jag hem för att komma ner igen på Valborgsmässoafton. Kom till Göteborg runt tolvsnåret, mötte upp Bäta och folk och sen minns jag inte så mycket mer. Det hände väldigt mycket konstiga saker. Aprikosa mustascher och en närgången hund och sånt :P

 

Antagningsprovet gick förhoppningsvis bra. Det kändes bra i alla fall. Första provet gick ut på att leda de övriga deltagarna i en övning anpassad för sceniskt karaktärsarbete. Hade förberett med lappar med namn, ålder och sysselsättning på samt lappar med olika saker på. Sen delade jag ut namnlapparna och bad gruppen gå runt i rummet och känna in karaktären på olika sätt. Efter ett tag delade jag de andra lapparna och lät dem via sina karaktärer hitta dessa saker i en garderob/ett förråd på vinden/i källaren. Samtidigt ställde jag frågor om sakerna de hade hittat. När de fått känna in karaktärerna och sakerna lät jag dem återkomma till sina egna jag. Hade jag tänkt efter skulle jag kollat på klockan, jag tror jag hade kunnat låta dem fortsätta ett tag till. Men jag var rätt nervös och hade ingen tidsuppfattning alls. Det andra provet gick ganska bra också tror jag, men jag var rätt nervös där med – det var ett gestaltningsprov där jag framförde sista scenen ur Oda! – Saatans kvinna!!. Tredje och sista provet gick ut på att vi fick varsin text att analysera och beskriva hur man i en gymnasieklass skulle arbeta med texten. Där improviserade jag en del, jag hade förväntat mig att de skulle ställa mer frågor. Men jag tror ändå det gick bra…

 

Nu i helgen var jag i Göteborg igen för att som sagt, skriva på ett nytt lägenhetskontrakt. Så från och med den 11e juni är jag inte längre Örebroare. Dock kommer jag inte bo så jättenära Göteborg ändå, men fortfarande inom kommunen. Och området verkade riktigt trevligt, som ett eget litet samhälle. Samtidigt passade jag på att fira både Bäta och Maria som båda fyllde år nu i helgen (typ). Egentligen skulle jag skickat in uppsatsen i fredags också, men jag hann inte klart. Jag ska försöka få klart den så snabbt jag kan, men jag underhåller mig med att skriva på det där försenade julpapret och en loggbok för Kreativt gestaltningsarbete. Så jag har lite att göra ändå. För tillfället underhåller jag mig med att räkna hur lång tid det tar mellan regnskurarna…

19:48 Gör det pedagogiskt…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0