Gammalt

2011-06-29 – 21.27 – Onsdag

Den här veckan har varit en riktig resa genom minnen. Det började egentligen förra onsdagen, då jag och Bäta, och många fler, gick och såg Flogging Molly på Liseberg. Det var första konserten jag har varit på, på väldigt länge. Och den var riktigt bra. Träffade många gamla vänner och fick krama på bandmedlemmarna. Hela resan hem kunde jag inte sluta tänka på Lokes låt V.S.P. När jag kom hem låg Akuma och väntade på mig i soffan (ja, han bor hos mig numera, och inte hos mamma). Jag träffade en gammal klasskompis från gymnasiet på väg till konserten och redan då stack det till.

 

Senare i veckan började jag lyssna igenom all musik jag har på datorn. Jag har visserligen inte kommit så långt än, men det går, sakta men säkert. Nyss kom jag in på Amon Amarth, och jag har bestämt mig för att gå igenom varenda låt, oavsett om jag gillar dem eller inte. Bara 371 timmar :P (Sen har jag mer på hårddisken…). Fick för mig att leta upp några videor på youtube också, och hittade sånger som jag inte hört sedan 2006, när jag var i USA.

 

Bara att plocka upp alla saker, och inse att jag inte längre är i Örebro, får mig också att brista lite. Mycket förändring har skett på kort tid. Och mer ska till. Jag känner mig ganska rotlös just nu. Jag trivs jättebra i lägenheten, och mina grannar är trevliga. Men varje gång jag reser mig från en plats, så känns det som att en liten bit av mig blir kvar, och jag känner mig lite trasig. Som att jag tappat något, liksom. Hittade breven från amerikat också. Jag vill tillbaka. Samtidigt som jag inte vill tappa mer av mig själv. Samtidigt som jag vill resa.

21:44 Livet är komplicerat


Kommentarer
Postat av: lisa

jaa. den understa har gått sönder nu också.. :P

2011-07-10 @ 21:20:11
URL: http://gogopop.blogg.se/
Postat av: systra di

Du får gärna komma hit så ofta du vill och orkar :) vill du ha besök så e de bara te å ringa ;) har iofs börjat jobba igen, vilket gör att jag är rätt trött... puss puss

2011-07-11 @ 23:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0