Back to basis

2011-01-07 – 16.37 – Fredag

Då var man på väg tillbaka till Örebro igen då. Min vänsterarm gör ont. Vad jag har gjort med den är ett mysterium. Det vore mer logiskt om jag hade haft ont i högerarmen eftersom jag ramlade och slog till den på nyårsafton och fick den lindad… men vänsterarmen har jag inget minne av att jag skadade. Å andra sidan har jag inte heller så mycket andra minnen av nyårsafton heller, mer än att jag stod för mig själv när klockorna klingade och fyrverkerierna gjorde allt i sin makt för att överrösta klockorna (och de lyckades hundra gånger om). Och att jag mådde väldigt dåligt dagen därpå. Det är lite av den anledningen som det inte har blivit något skrivande sen nyår. En annan anledning har varit att jag har träffat lite folk som jag inte träffar så ofta, varav en del av dem inte ens bor i riktiga-Sverige längre.

 

Det trevliga med den här resan är att jag slog på stort och köpte mig en förstaklassbiljett och tamdarata! Det är en dubbeldäckare, dvs. tillgång till el och eftersom det är första klass så har jag också Internetz hela resan och jag fick dessutom en liten pollett att köpa kaffe för :P Helt klart värt mina 8000 poäng… dock inte lika värt att veta att jag har spenderat säkerligen över femtontusen kronor på tågresor, på två och ett halvt år. Och varje krona överförs till en poäng. Nåväl. Så länge jag kommer fram i tid och inget mer händer (tåget avgick ungefär två-tre minuter senare än planerat på grund av någon som hade bundit fast sin hund och lämnat den oövervakad – om det var på eller utanför tåget vet jag inte) är det lätt värt att ha spenderat 8000 poäng/kronor på den här resan. Dessutom blixtrar ledningarna och gör att snön blir grön :D

 

Day 29 – Your aspirations
Hm. Jag vet inte riktigt om jag förstår frågan. Eller temat. Mina andetag? :P Om man ska gå efter http://tyda.se/search?form=1&w=aspirations&w_lang=&x=0&y=0 alltså. Fast där står det också vad min strävan och längtan är… Men jag känner liksom lite att jag har svarat på den frågan. Min längtan och strävan är att bli den bästa teaterläraren, hitta en snygg och trevlig lägenhet som jag kan leva länge i, åka till roliga platser i världen. Typ. Sen finns det väl alltid delmål och sånt. Mitt nyårslöfte… som jag gav förra året och ska fortsätta med, eftersom jag inte blev klar med det förra året.

17:24 Tittar man på Vänner så går allt bra :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0