Fjortonde februari

2011-02-14 – 10.34 – Måndag

Så många år som har gått

Och du har varit med mig i vått och torrt

När solen starkt har skinat

Och mestadels de gånger jag har grinat

För fjärde gången, en dag som denna

Du är en bajskorv, änna

Som inte är här med mig

Och inte får jag någon uppvaktning, nej

Men det gör inget, för du är min prins

Powermetal, ja, det finaste som finns

 

Snart har det gått fem år. För fem år sedan träffade jag världens bästa. För fem år sedan var mitt liv i kaos, jag ville inte ha med kärlek och kletiga känslor att göra. Jag ville vara för mig själv, jag hade lovat mig själv att inte gå in i ett förhållande på ett år. Så gick det som det gick. Plötsligt var liksom allt kaos som bortblåst. I alla fall nästan. Jag står fast vid att jag tycker att livet blir roligare om det är som en berg-och-dalbana, men det behöver inte vara alla hemskisarna på en gång. Det räcker med att åka en i taget. Och sen andas lite.

 

 

Det är lite svårt att sitta trettio mil nordöst om sin älskade, titta ut på snön som ligger tjockt igen, och veta att man inte kommer ses förrän om en månad ungefär. Hade jag fått bestämma hade han flyttat hit. Men jag är samtidigt glad att han bor där han bor, för det stärker också vårt förhållande. Och skulle jag bli helt knäpp av att vara ensam så har jag ju Éomer, Rouge, Boromir, Eve, Faramir, Leeloo, Logan, Selina Kyle, Christian Bale, Lilly… listan kan göras lång :D

10:49 Älskling, älskling, älskar du mig så smajla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0