Flargehnbleurg

2011-04-03 – 23.41 – Söndag

Mm, Dr Mario, Scrubs och House :D Jag har spelat sen klockan tre, måste verkligen få saker gjorda imorgon. Igår hjälpte jag, AK, Saga Kina att flytta. Det gick väldans bra, fast en hel del gick åt skogen. Till en början strulade det högra bakljuset på släpet vi skulle hyra. Men precis när vi hoppades på att få låna en skåpbil istället körde en annan in med ett släp som vi fick ta (samt två som hade hyrt vanliga flak, så det blev lite trångt på parkeringen). Vi hade hoppats på att det skulle dyka upp fler, efter första lasset var klart dök Sam och Sara upp. Men det var ändå lite slitigt. När allt var inlastat i den nya lägenheten åkte Kina, AK och Saga iväg för att köpa flyttpizza, medan jag och Sam stannade kvar och vaktade lägenheten… jag måste erkänna att jag dog en stund på Kinas soffa; precis när jag hoppade ur bilen för att lasta ur det andra lasset bröt en sjudundrande huvudvärk ut, så när jag äntligen såg min chans att ta det lugnt somnade jag. När jag vaknade nästan en timme senare hade Sam fixat i ordning en hel del. Sen kom pizzan. Sen åkte vi hem, duschade och kastade oss iväg tillbaka till Kina för att dricka lite inflyttningsöl. Men eftersom min huvudvärk inte ville ge med sig så stannade jag inte så länge. Istället kom jag hem vid halv två och spelade Dr Mario till tre :P Sen vaknade jag 12:31 då AK ringde och sa att bussen skulle gå 12:37. Gissa om jag hann med saker som vanligen tar mig i alla fall 20 minuter :P

 

Varför åka buss på en söndag? Well, det är ganska många som gör… :P Men Jakob hade bjudit in oss till att träffa den nya styrelsemedlemmen i ÖUSF, äta lite god mat och hålla ett styrelsemöte – vars punkter jag måste skriva ner och skicka ut ^^ Haha, jag är bra. Men, jag ringde Kim och grattade honom på hans födelsedag. Imorgon ska jag gratta mamma och göra en massa arbete. Framförallt skriva ut min uppsats så jag får den svart på vitt (harrharr) för att lättare kunna se vad jag behöver göra. Transkribera klart mina intervjuer och läsa klart En uppstoppad hund (jag är klar med Peer Gynt). Och skriva, skriva, skriva, skriva… Gah, jag orkar inte mer… Min rygg dödar mig!

23:59 Blarg, blargh


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0