Dröm

2010-09-15 – 08.46 – Onsdag

Usch, jag hade en jättehemsk dröm. Eller så hemsk var den nog inte, snarare konstig. Och lite jobbig. Först och främst hade jag en till lägenhet. Varför vet jag inte, men jag hade en, liksom som en fristad eller nått. Den låg i alla fall på bottenplan, i ett område som liknade Smycke, fast mer Guldringen... Anywho, jag hade gått dit för att jag skulle kolla lite saker, mest för att se så att allt stod rätt till, när jag plötsligt hör en massa tonårspojkar skrika saker om Sverigedemokraterna. Jag gick ut på min altanplätt för att höra vad de egentligen gastade om, och såg då att de hade ljusblåa tröjor på sig, med gul text och en blåsippa på... Jag blev arg och skrek ut (på skånska av någon anledning :P) att jag ville att de skulle vara tysta, hålla käften rent ut sagt. Då vände de sig om, såg mig och började komma emot mig. När jag var på väg in i min lägenhet igen så klev en av killarna över staketet och då såg jag min chans. Vad han gjorde var olaga intrång. Jag tog tag i honom och sa åt honom att försvinna innan jag ringde polisen. Och jag tänkte inte släppa honom om han så försökte eftersom han hade invaderat på min tomt. (Här kan jag också ha fått naglar/klor likt Wolverine, men det hör inte riktigt till drömmen tror jag :P).

 

Sen försvann de. Och jag gick tillbaka till den lägenheten jag delar med Linnéa. Klockan var åtta på morgonen när hon började dammsuga. Jag klev upp för att höra vad hon egentligen sysslade med, och fick svaret att Kristoffer tyckte det var lugnt att hon dammsög... o.O Sen kom AK upp med en massa påsar med madrasser och dammtrasor i. Efter henne kom Martin, Kina, Rebecka... och jag vet inte hur många de var. De skulle tydligen iväg och äta bakispizza – de hade tydligen firat hela kvällen innan att de rödgröna hade vunnit valet, vilket jag helt hade missat (vi skulle tydligen få tillbaka en massa pengar också o.O). Jag kom inte ens ihåg vad det var jag hade röstat på...

 

 

Och när jag vaknade var jag rädd. Rädd för att det bara är några dagar kvar till valet. Rädd för att jag inte vet vad jag ska rösta på. Rädd för att den nya regeringen kanske innehåller ännu värre partier än den redan gör. Rädd för att världen ska gå under. Rädd för framtiden. Men det är jag ändå. Även fast det inte är valtider. Jag är rädd för vad som ska hända inom en vecka. Jag är rädd för att utomjordingar ska ta över världen. Jag är rädd för människans idioti. Jag är rädd att hon en dag kommer sätta pistolmynningen mot sitt eget huvud och utplåna allt vad liv heter.

 

Men nu är det höst. Och jag läser 45 högskolepoäng (Genus i skolan, Medeltidens materiella kultur, Sagans förtrollande värld, Rytmik I och Teater Drama III) – så jag har egentligen inte så mycket tid att vara orolig på. Egenkligen.

09:09 Imorgon kommer statsministern... eller ja, Fredrik Reinfeldt kommer hit...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0