Tisdag eftermiddag

2010-05-18 – 16.11 – Tisdag

Idag har jag varit produktiv. Eller, jag känner att jag har gjort något. Jag satt uppe sent i natt och skrev klart mitt CV. Jag vet, det är sjuhelsike sent. Men ändå. Nu är det uppdaterat. Senast jag uppdaterade mitt CV var för tre år sedan. Så det behövdes, kan jag ju lova. I morse satt jag i ett par timmar och sökte sommar- och extrajobb. Både i Örebro och Göteborg. Många av jobben skulle jag kunna få, känns det som. Jag sålde mig själv så hårt jag kunde. Sen får vi se. Det blir antagligen inget Japan för mig i år... Men kanske till hösten? Eller till vintern? Eller nästa sommar... Jag ska åka. Och jag vet hur man sparar pengar.

 

Jag har också skrivit klart Teaterproduktions-uppgiften som skulle varit inlämnad i lördags. Jag hade kunnat skicka in den i går, men jag saknade en referens till referenslistan. Men nu är den uppgiften ur världen. För en stund sedan gick jag och Malin till Studentcentrum och lämnade in reseersättningsblanketter till VFU-handläggarna. Så förhoppningsvis kommer jag få drygt 600 kr om drygt två veckor. Hade jag haft min VFU i Lindesberg hade jag kunnat få det dubbla, eftersom det är den enda kommunen som också betalar reseersättning (”De säger 'Vi betalar lika mycket som Örebro Universitet' och det är ju bra” som handläggaren sa). När jag kommer hem ska jag avbeställa strumpor som jag får tre gånger om året. Jag börjar få för mycket strumpor :P Ska passa på att se om jag har fått tillbaka pengarna från Bäta också...

 

Just nu sitter jag på ÖrUB och ska försöka sammanställa någon form av mailintervju med Sveriges enda doktorand i dramapedagogik, Pernilla Ahlstrand (Fotnoten). Hon har skrivit en hel del om bedömning och betygssättning i teaterämnet, och har redan varit mycket hjälpsam och skickat mig några av sina uppsatser. Så nu ska jag bara få till frågorna och få ihop ännu mer material till mitt kapitel till boken vi håller på att skriva i klassen. Istället för att skriva en B-uppsats i pedagogik skriver vi en bok om teaterpedagogik, som typ kommer bli den första av sitt slag.

 

Jag känner att jag upprepar mig själv lite. Eller är det jag som inte har koll på vilka jag säger vad till? Det är väl stressen som sätter käppar i hjulet för mig... Nåväl, är det något som verkar oklart får ni fråga :)

16:26 Jag vill ut och resa ;___;


Kommentarer
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

sv Hehehe jag vill ha det orange igen ;______;

2010-05-18 @ 18:34:30
URL: http://tjelsi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0