Senaste nytt

2010-05-04 – 12.42 – Tisdag

Det är maj, det är tisdag, och det haglar ute. Jag är i Göteborg och försöker plugga. Helgen har varit trevlig. Kom ner i fredags och firade den blöta och regniga Valborgsmässoafton som sig bör; med att titta på Cortegén och att grilla. Grilla? När det regnar? Yessiree! Vi satt under valven ovanför konstmuseet ^^ Helhärligt.

 

I lördags tog vi det lugnt och kollade på film och chillade mest. I söndags stannade Kim hemma medan jag åkte och hälsade på morsan och hjälpte Bäta att färga håret inför hennes kommande arbetsintervju. Igår skulle jag ha pluggat, men då ringde Maria och ville ha sällskap, och vem kan säga nej till henne? :)

 

Så idag hade jag tänkt att plugga igen det jag missade igår. Det går sakta men säkert framåt. Kanske inte så fort som jag skulle vilja, men det är ju så roliga saker på tv. Eller, är det verkligen så intressant? Det fångar i alla fall min uppmärksamhet och håller den kvar. Liksom, läsa kursplaner mot att titta på Lyckohjulet? :P

 

Om tre timmar ska jag åka härifrån. Förhoppningsvis har jag hunnit läsa lite tills dess. Kanske till och med hunnit skriva något om det också. I alla fall radat upp lite punkter. Enligt skolverket.se finns det elva kursplaner som har med teater att göra, ja, bara på gymnasiet. Några andra kursplaner hade jag inte direkt tänkt kolla på. Och elva stycken är tillräckligt många, anser jag. För att inte tala om att jag sen har läroplanen för frivilliga skolformer (Lpf 94) att se över också. Och säkerligen en massa andra böcker också.

13:24 Urk, jag är hungrig >_<;

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0