Framtida yrkesval??

2010-05-28 – 10.53 – Fredag

Haha, jag ljög i förra inlägget. Det är på tisdag det är inlämning, inte måndag. Men tiden är den-samma. Jag fick lite panik igår, eftersom jag fortfarande trodde vi hade inlämningen på måndag, och skickade iväg ett akut, lite panikartat, mail till min handledare och undrade om hon hade möjlighet att ses idag. Tre minuter senare hade jag fått svar. Ibland älskar jag Internet. Så för en dryg timme sedan satt vi och gick igenom mitt material. Det kändes faktiskt bra. Hon tycker att jag skriver bra, och att jag borde fortsätta med att skriva artiklar för tidningar, som typ Lärartidningen, Pedagogiska Magasinet och liknande. Jag vet inte jag. Jag är smickrad, men jag tror inte riktigt att jag är riktigt redo för något sådant. I alla fall inte just idag, just nu. Jag har nog lite för starka och konstiga åsikter för att inte skapa väldiga rabalder :D

 

På tal om konstiga åsikter så har jag kommit fram till att jag har en liten fetisch för svenska språket. Eller inte fetisch i den bemärkelsen, men en förkärlek kanske. Så jag har börjat fundera på om jag ska läsa till svenskalärare när jag är klar här. Och om jag kan tillgodoräkna mig mina poäng... Annars blir det ju änna jobbigt så att säga. Det roliga är att jag egentligen inte lärde mig särskilt mycket om grammatik och sånt när jag hade svenska i grundskolan och på gymnasiet. Visst, jag kan skilja på substantiv, adjetiv, verb och räkneord – fyra av nio ordklasser! :D Eller, jag vet vad prepositioner och personliga pronomen är också. Och ganska nyligen lärde jag mig att skilja på de och dem (Pojkarna tittade på flickorna – De tittade på dem)... Fast med en titt på wikipedias förklaring av dativ och kasus så ändrar jag nog åsikt... eller, det beror på hur jobbig utbildningen är... Är det mycket grammatik så kanske det inte blir så kul. Men är det lite litteraturhistoria och sånt så kan man ju överleva. Kanske. Vi får se :)

11:19 Och så åter till uppsatsskrivandet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0