Äntligen måndag

2010-07-05 – 14.18 – Måndag

Sitter just nu på Pedagogen. Ska försöka få ordning på en uppgift som jag har liggandes. Jag trodde att det kanske skulle hjälpa att komma hemifrån Kim lite, men jag är inte alls i rätt sinnesstämning för att det ska bli något vettigt gjort idag. Men jag har sagt till mig själv att jag måste ha den gjord innan den här veckan är slut, eftersom jag börjar jobba på tisdag. Oturligt nog har Pedagogiska Biblioteket inte några särskilt fantastiska öppetider. 12-15, det hinner man ju skriva massvis på, eller hur? Och när själva Pedagogen stänger vet jag inte, det finns ingen information någonstans. Känns lite bajs så där. Men, men. Jag har kommit hit i alla fall. Och Eduroam – det internationella universitetsnätverket – verkar i alla fall funka. Jag behövde inte logga in eller nånting :D Frågan är bara om jag är inloggad på via mitt eget användarnamn, eller om det är Kims, eftersom han hjälpte mig att logga in på hans senast jag var här, på Pedagogen. Ah, well. Det märker vi nog, förr eller senare.

 

Men, jag har jobb. Och jag fick VG på PDI BII och jag antar (betyget har inte satts än) att jag får det på Teaterproduktionskursen också, eftersom jag fick VG i båda delkurserna :D Men att jag fick VG på min uppsats är jag mer än överlycklig över. Jag var så kritisk själv mot innehållet, eftersom jag inte riktigt kände att jag fick den handledning jag ville ha, inte heller blev jag klok på vad det egentligen var jag skrev. På examinationen fick jag en kopia som min examinator hade kommenterat med ”en välskriven uppsats som är godkänd”, vilket jag tolkade som ett G. Så att bli ”uppgraderad” till ett VG, well... jag ska inte skryta för mycket, för det känns inte bra.

 

Vad sjutton ska jag skriva om egentligen? Tydligen har jag döpt uppgiften till Gruppdynamik, men jag vet inte om det är det jag ska skriva om. Och frågan är om jag egentligen kan skriva uppgiften nu. Det är ett halvårsedan jag fick uppgiften. Den skulle varit klar 4 januari. Jaja. Den ska göras i alla fall. Och jag ska försöka hålla mig sysselsatt tills dess att Kim kommer in till stan... Det lär vara några timmar kvar. Han ska träna också. Hade jag haft träningskläder hade jag hängt med. Men det har jag inte, så det blir inget med det. Ah well, får åka hem till morsan någon dag och sätta mig på hennes träningscykel, tror jag. Eller nått.

14:30 Aldrig i livet! Det kan finnas skelett och giftiga sälar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0