Nytt år! Nytt decennium! :D

2010-01-02 – 14.44 – Lördag

Så, då var det nytt år igen. Och ett till decennium har man lyckats överleva. Det är fantastiskt faktiskt. Hur man orkar liksom.

Julen har varit skön. Trevlig och inte så våldsamt flängig som den varit de senaste tre åren. Men den har inte bringat särskilt mycket julstämning, tycker inte jag. Jag är lite besviken. Ingen julstämning. Varför ska man då fira jul, liksom? >_<

 

Det nya året firades på en parmiddag vid Wieselgrensplatsen. Mycket lugnt och skönt det med. Men inte heller någon nyårsstämning över det hela. Kan bero på att jag inte klädde upp mig heller. Men maten var god och sällskapet trevligt. Även om det ibland var lite väl högljutt. Man behöver ju liksom inte skrika när det inte finns något att överrösta, eller?

 

Idag ska vi eventuellt gå och bowla, jag, Kim och några andra. Om folk hör av sig vill säga. Annars blir det nog en till dag med att bara sitta inne. Och egentligen borde jag spendera de timmarna på att sitta inne och skriva. Jag har ju trots allt två läxor till den 8:e. Så de borde nog bli gjorda snart. Annars blir det panik :P Imorgon ska vi städa Kims rum. Sen den dagen jag först var hemma hos honom fram tills nu har hans rum bara blivit skräpigare och skräpigare. Det senaste året har gått till på så vis att varje gång jag varit på besök har han fått städa och göra i ordning. Ändå blir det inte mindre grejer, det blir mer. Tomflaskor och snusburkar och jag vet inte vad. O_o Vart kommer sakerna ifrån liksom? Men nu ska det bli ett slut på det här och vi ska städa ut varenda liten pinal som inte ska användas, saker ska slängas och det ska bli ett rum igen, och inte ett skrotupplag. Ni som såg mitt rum när jag bodde hemma hos mamma kanske tyckte att jag hade det stökigt. Ja, det kan jag hålla med om, att det var stökigt. Men det är ingenting i jämförelse med det här. Jag kunde i alla fall slänga undan allt in i garderoben eller liknande och ha en tom golvyta :P Värre är det för Kim.

 

På måndag ska vi hem till pappa och äta middag. Och kolla på min eventuellt nya laptop. Den här jag har nu är visserligen bra, men den håller på att gå sönder. Det har ramlat av en bit vid gångjärnen, det är glapp i laddsladden, tassarna har lossnat och fläkten vill inte starta. Det roliga med fläkten är att jag har en knapp som man måste trycka på för att fläkten ska gå igång. Trycker man inte på den så dör datorn ännu fortare än när man trycker på den – trots att resultatet är detsamma; ingen fläkt. Så den dör, när den blir överhettad. Och det finns egentligen inget sätt för den att inte bli överhettad heller. För håller jag den i vertikalt läge för att den ska få kalluft under, så dör den av att den hamnar i vertikalt läge. Jag tror saker och ting har lossnat inuti också, som ramlar på fel plats om man gör så >_<; Men den nya datorn var lite småfräsig. Den skulle jag inte tveka två gånger på. Eller jo, jag har tvekat en hel del. Men om den här datorn dör så har jag ingenting att skriva mina arbeten på. Och ska man skriva en B-uppsats till, och nästa år även skriva en C-uppsats, så har jag hellre en dator för mycket än ingen alls.

14:57 Men nu får det bli fruskost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0