Magknip

2010-02-15 – 18.47 – Måndag

Jag tror att veckorna, dagarna, timmarna, minutrarna... ja, all tid – bara håller på att smälta ihop till en enda geggig massa. Det funkar snart inte längre. Hur sjutton ska vi hinna skriva ett paper på fyra-fem sidor tills på torsdag? Imorgon repar vi 9-17, på onsdag 9-15.30, dessutom kommer Lars Ohly och föreläser efter det. Och det vill man kanske se... eller? Jag vet inte. Papret ska vara inne på onsdag kväll, så att vi kan läsa varandras på torsdag morgon innan vi har seminariet på torsdag eftermiddag. Usch, nej, jag vet inte. Det här känns väldigt lågprioriterat just nu...

 

Igår kom Jens och Camilla och tittade på ett genomdrag av första akten. Jag tror att de var positiva. Vi skådisar fick inte höra så mycket :P Jens hade dock en idé om att jag, som spelar Christian Krohg, borde göra mig ännu större - allt är så stort med Christian. Men, vi får se vad Saga säger. I vilket fall som helst verkar det som att vi kommer att stryka en massa. Vilket känns skönt. Varför spendera en kvarts speltid åt något som inte bringar historien framåt? Det känns ju bara fånigt. Nu har vi dessutom fått musiken, och efter ett genomdrag till kommer vi antagligen att bli ännu tajtare. Vi har liksom räknat med att hela föreställningen ska ta två timmar, plus paus, men om första akten tog en timme och fyrtio minuter... ja, nej. Jag vet inte. Men vi verkar vara den första gruppen som lagt ner så mycket tid och energi på den här kursen. Tänk vad mycket man kan göra av en 7,5 poängkurs. Usch, nu blir jag nervös – och inte på det bra sättet...

 

18:55 Jag måste laga mat nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0