Tuff - tuff - försenat - igen

2010-12-16 – 15.09 – Torsdag

Ah, det blev färdigpackat tillslut ändå. Fast det sista fick komma ner i väskorna precis innan jag skulle springa ut till bussen, mitt i snökaoset. Bussen var tio minuter sen, men jag hade höga förhoppningar på tåget eftersom jag tittat efter huruvida det lämnat Stockholm som det skulle. Och det gick bra, på stationen såg det ut som om det skulle komma när det skulle. Men när jag väl tagit mitt pick och pack ut på perrongen och precis ställt ner det kom meddelandet att tåget var försenat. Med typ en halvtimme. Göttans bananer. Not.

 

Det som dock varit bra är att det är ett dubbeldäckat tåg, så det finns el ombord :D Samt att informationen har varit kontinuerlig, och fastän vi varit uppemot 45 minuter försenade, så har vi nu lyckats köra in en del av det :) Det bästa var dock när Bäta ringde och vi började diskutera HBTQ för en krönika hon ska skriva till tidningen SKEV, och tanten och gubben som sitter på andra sidan gången verkade rynka på näsan åt mig. Det var nästan så jag ville börja dela med mig av sexuella upplevelser i detalj, bara för att se om de deras reaktioner :P Dags för dagens tema:

 

Day 16 – Your first kiss
Oh, det var en ganska osexig upplevelse faktiskt. Ganska framtvingad. Fast nyfiket. Liksom, varför bara pussa på någon man tycker om? Å andra sidan, varför väntade jag inte på att det kom naturligt? Den första kyssen är alltid något särskilt. På gott och ont. En del kyssar har varit väldigt överraskande att de har kommit, några har, likt min absolut första kyss, varit riktigt konstiga, andra precis så där ljuvliga som kyssar ska vara.

 

Jag tycker om att kyssas. Ibland räcker det liksom. Och även om det var en crappy första kyss, så är jag ändå glad att jag väntade på ”den rätte” (även om han senare kanske visade sig vara mer rätt för någon annan :)), och inte försökte kyssa någon, bara för att ”alla andra” i min omgivning hade någon att kyssa på. Det är kyssarna som jag vill ge, eller få, som är värda något. Inte de som händer. Även om det ibland kan vara kul att bara göra saker för skojs skull :P

15:28 Jag misstänker att vi blir en halvtimme försenade…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0