Mellandag

2010-12-28 – 11.37 – Tisdag

Mm, nej, inget blev skrivet igår. Då var jag upptagen med att gå runt på stan och försöka hjälpa Kim att byta två par byxor som han fått i julklapp. Och så köpte jag äntligen ett nitbälte, för pengarna jag fick av Victor att köpa skor för (fast det var ju redan ordnat så :P). När vi sen kom hem till Kim gjorde vi lite mat och tittade på film – och det var anledningen till att jag inte skrev något igår. Jag kan nu stolt (:P) meddela att jag äntligen är medveten om att jag har sett Star Wars episod ett, två och tre. Episod fyra, fem och sex vet jag att jag har sett, men dem ska vi se ikväll, så jag får ordning i huvudet på hur storyn ”egentligen” går. Alla andra gånger jag har försökt titta på Star Wars har jag alltid propsat på att se dem i ordningen de kom ut, dvs. fyra-fem-sex-ett-två-tre, men det har också lett till att jag somnat och inte riktigt hängt med på om ett-två-tre varit enskilda filmer eller samma :P Och eftersom jag tror att dagen idag kommer vara ganska lat, så;

 

Day 26 – Your fears
Oh, svår fråga… Jag har klaustrofobi ibland, särskilt om jag tar på mig trånga kläder, som liksom smiter åt runt kroppen och som man inte vet om man kommer kunna ta sig ut ur. Eller om jag blir ofrivilligt instängd i ett trångt utrymme, fast det funkar också om jag själv stänger in mig trångt :P Sen har jag några sådana där småsaker, som att hjärnan ibland spelar mig spratt och gör att jag tillfälligt kan bli rädd för att hålla vassa och/eller spetsiga saker. Häftstift och nålar får jag ofta för mig ska sprätta till och hamna i någons öga. Och eftersom jag skär mig så ofta på knivar blir det lätt att jag ser framför mig hur jag skär upp hela handen när jag bara ska flytta på en kniv, från diskstället till dess rätta plats exempelvis.

 

Ika Nord och ett skelett

 

Men den största rädslan är att bli lämnad ensam. Att inte ha någon i hela världen, vare sig som vän, familj eller partner. Jag är livrädd för att en dag vakna upp och inse att jag inte har någon alls att ty mig till. Jag är mer rädd för (den ofrivilliga) ensamheten, än jag någonsin har varit för trånga utrymmen, knivar, dansande skelett och utomjordingar som ska ta över världen…

11:50 Vill inte vara ensam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0