Julen står för dörren

2010-12-21 – 22.55 – Tisdag

Våga prata om det

 

Day 20 – This month
Det är julimånaden. En månad av hets, snö, minusgrader, vänner, familj, choklad och julklappar. De senaste dagarna har jag och Kim snurrat runt på stan och inhandlat en större hög av julklappar än vi någonsin gjort tidigare. Second hand kanske inte vad man förväntar sig i julklapp, men man hittar så mycket roliga saker :D På torsdag åker Kim till sin mamma och jag till min, och på fredag åker jag till Varberg för att fira kulafton med den del av släkten som jag träffar oftast. Veckan därefter är det ännu kuligare afton, som antagligen kommer spenderas med mina vänner. Om Kim kommer vara med är upp till honom.

 

Roger är julfin hemma i Örebro

 

I övrigt har den här månaden känts som om den gått alldeles för fort. Det borde logiskt sett bara vara november, i alla fall i mitt huvud. Eller möjligen runt tredje december. Och egentligen borde det inte vara tisdag idag heller, utan onsdag :S Så mitt huvud arbetar både bak- och framlänges. Men, likt de många andra månaderna som passerat under detta år, har denna månad passerat utan några särskilda bestyr utöver det vanliga. Januari kantades av hemtentan of doom och repetitioner av Oda Saatans Kvinna!! som även repades under hela februari och hade premiär i mars (nej, jag gjorde i princip inget annat under dessa månader). Efter Oda blev det i mars och april VFU i Nora. Och varje påsk spenderas på Gothcon, en vinnande tradition sen sex år tillbaka :D I maj var det slutspurt för b-uppsats-/bokkapitel-skrivandet. Juni kantades både av Örebro och Göteborg, samt ett litet inhopp för SKUF och berättelser om stenar. I juli fick jag jobb och gjorde allt jag kunde för att vara en av de bästa säljarna där. Augusti handlade både om jobb, nollning och Liljas tvåårsdag :D I september var jag både fadder för Musiksektionens nollning, en ÖUIF-nybörjare, en sur medborgare som gick och röstade och en student som pluggade 45hp. Oktober är alltid min månad och den kantas alltid av vackra, färgglada träd ^__^ November blev en överraskande månad eftersom det började snöa så mycket som det gjorde plus att jag började märka av träningen på riktigt. Och nu, i december har jag lärt mig virka :P Vi får se hur nästa år ser ut i jämförelse… (kan ju spoila att jag INTE ska läsa mer än 30hp och planerar att flytta tillbaka till Göteborg).

23:19 Hur har ditt år varit?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0