God Jul

2010-12-25 – 00.41 – Lördag

Då har man firat jul i Varberg med småkusinerna då. Det var väldans trevligt må jag säga. Gick upp lagom tidigt och åt frukost med mamma och katten. Nästan en halvtimme senare än beräknat kom pappa och hämtade upp mig – det var ju sådant snökaos så man nästan inte kom fram… not. Väl nere hos faster bjöds det på pepparkakor och glögg och jag fick för första gången se min farmor spela Wii Sports Resort Wakeboard :D Och hon var bra dessutom! Sen bjöds det på korvar, skinka, dopp i grytan och nubbe (hihi, min far har sett mig dricka nubbe, och sjunga en väldigt studentikos och icke barnvänlig snapsvisa :P). Därefter vankades det kallijanka och kaffefika, och så blev det ringdans runt en påle o.O När vi höll på att dansa som bäst knackade det på dörren och så kom tomten. Jag fick mina skor tillslut (och en burk skovax, en jättevass brödkniv, en metallbunke och en skiva)! ^_^ Förhoppningsvis kommer mina små syskon och kusiner tycka om sina kapet, jag fick i alla fall beröm av de äldre för mina fina rim :) Sen blev det lax, sill, köttbullar, ägg, potatis, jansons och grönkålstuvning – och lite mera nubbe. Emil fick en bok om amigurumi, virknål och garn och jag hade med mig mina virkprylar, så vi satt i någon timme eller så och försökte komma fram till hur man skulle gå till väga för att göra en liten minival. När klockan sen började lida mot sena tider blev det återresa till Götet, och nu är jag hemma och ska svara på dagens fråga;

 


Day 23 – Something that makes you feel better
Något som får mig att må bättre. Det beror på vad jag ska må bättre från. Om det är från sjukdomar brukar te göra susen. Just nu är jag förkyld och hostar och snorar och har ont i halsen, då finns det inget som lindrar så bra som te (förutom den där lilla nubben man har uppå ett snöre i halsen :P). Te och sömn. Men om det rör sig om att jag mår psykiskt dåligt så kan det variera väldigt mycket. Ibland kan det hjälpa att bara komma bort från slentrianen – ibland att gräva ner sig i vardagens bekymmer. Ibland hittar jag någon film eller musik som jag tycker ”det här är så jag just nu”, så jag analyserar musiken (ofta en specifik låt) eller filmen, så det passar mig ännu bättre. Men för det mesta så brukar uppmuntran hjälpa. I alla lägen. Man får bara känna av hur allvarligt läget är. För det kan ju ta ett tag innan man kommer fram till att man vill bli uppmuntrad :P

01:01 God Jul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0