En dagens

2010-12-04 – 22.40 – Lördag

Uh, vilken latmansdag det har varit idag. Det började igår, när jag hade lagt mig i badet och läste Marica Lagercrantz Den andra rollen, en avhandling om den roll skådespelare spelar mot sina medmänniskor, typ – jag har inte kommit så långt än. Tyvärr har vi problem med avloppet, så man får vara försiktig med att inte översvämma badrummet när man duschar, och ännu mer när man badar (det tar typ två timmar att tömma badkaret när det är fullt). Under tiden ringde Martin på, och undrade om vi ville spela Wii, innan han och AK stack in till stan. Så när jag väl gjort mig klar i badrummet tog jag en öl och gick ner och blev övertalad att följa med in till stan. Så jag gick upp igen, bytte kläder och vi åkte in för att se Spader Dam spela. Efter spelningen gick jag, AK och Johan vidare till Pitchers. Jag vet inte riktigt vart tiden tog vägen, men jag hade väldans roligt i alla fall :)

 

När vi väl kom hem, insåg jag och AK att vi inte kunde komma in genom ytterdörren, eftersom låset hade fryst. Så vi fick ringa Linnéa, som nyvaket kom och öppnade för oss. Så dagen har mer eller mindre spenderats i sängen. Och på sofflocket. Men det har varit en skön dag. Och nu över till vad jag faktiskt har gjort idag;

 

Liseberg sommaren 2002?

Day 04 – What you ate today
I natt, när jag kom hem från några öl på stan, åt jag ris och kyckling, eftersom jag inte hade ätit på väldans länge innan det. När jag vaknade åt jag ris och lax med broccoli, tomat, rödlök och en smörja gjord på turkisk yoghurt, lök och kryddor – mums! En Maryland-kaka, lite nötter (chilidoppade jordnötter, pistage och cashew) och torkad frukt (papaya och ananas). Två skivor kalkonskinka och en clementin (eller satsuma). Spenatstuvade pastaskruvar med köttbullar till middag och cheescakeglass med hallonsorbet och tinade frysta bär (blåbär, hallon och björnbär). Och som avslutning lite broccoli.

 

Nej, det här är inte en typisk matdag för mig. Nu det senaste har jag börjat äta havregrynsgröt på mornarna, en eller två frukter, fisk eller kyckling till middag och eventuellt ytterligare någon frukt. Hör och häpna så har jag skurit ner på läskeblask brutalt, det räcker med att göra bubbelvatten – orka extra kemikaliker. Jag har också provat sådana där viktminskningssoppor, vilket har varit till min fördel. Det och det faktum att jag har börjat träna. Och att jag har börjat göra annorlunda mat är både uppfriskande och gott :D

22:51 And the earth keep spinning round and round


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0