Sista veckan

2010-08-17 – 14.54 – Tisdag

20100809 18.55

Träffade Ankan med Lisa en stund idag, väldigt trevligt. Kanske lite för trevligt, eftersom ju längre tiden led, desto mindre peppad blev jag att gå till jobbet. Orkeslös och trött. Men jag fick ändå sålt en telefon inom loppet av en halvtimme. Men jag känner mig ändå lite säckig. Kalla händer, varm kropp, ont i knäna och träningsvärk. Kim tycker jag är en mes, att jag känner efter för mycket. Men vad ska man annars göra? Känna före? Under? Det går ju liksom inte att stänga av att det gör ont? Om det nu går vore det ett medicinskt mirakel, som alla borde känna till vid det här laget. Eller? Ugh. Orkar inte. Fast nu jag är här och då går det. Varken bra eller dåligt. Men det går i alla fall. Segt. Rent ut sagt. Åtta dagar kvar, 31 timmar. 31 telefoner equals 4650kr. Fast får jag bara telefonsvarare, så kan jag räkna med 1550kr till. Dvs totalt (om jag inte säljer mer) så har jag 7320 innan skatt (5124 efter skatt, vilket ju inte är helt pjåkigt). Skulle jag sälja en i timmen så kommer jag upp i 11970 (8370 efter skatt). Men som sagt, det lär inte hända. Bajs. Hade jag sålt en i timmen hade jag fått ihop 14000 typish, efter skatt. Meh. För mycket siffror och för lite medvetenhet. Men jag känner mig inte så anti. Både min säljcoach och min kollega som började samtidigt som mig är här, och det piggar upp lite. Coachen triggar och jag och kollegan hejar på varandra. Vi blir liksom inte sura av att den ena säljer mer än den andra, utan det sporrar oss att klå den andre. Men även om jag har sålt en, så känns det kasst. Usch, nu värker det väldigt mycket i benen. Bajs >_< kommer sova gott i natt i alla fall. Får man hoppas.

 

Eller så kan man bli utskälld av en jäkla idiot bara för att jag är telefonförsäljare. Gick hem tio minuter innan vi slutade...

 

 

20100810 17.41

Känner mig sjuk igen. Vet inte om det är gårdagens utfall som slår tillbaka eller om det är något annat. Har tagit en värktablett, så vi får väl se om den hjälper något. Har ingen lust att jobba, men heller ingen lust att gå hem heller. Heller, önskar att Kim kanske kunde fatta hur han ska trösta mig. Eller åtminståne reagera. Jag vill att han ska reagera. Jag vill veta att han reagerar även om han inte reagerar direkt mot mig. Jag vill veta vad han tänker.

 

Hurra. Not. Chefen har satt igång radio. Inte min kopp te faktiskt, när jag redan har svårt att koncentrera mig på samtalen som det är med en massa folk omkring mig som pratar och står i.

 

*rast* ”Ta det lugnt” – ”don’t panic”. Chefen trodde att jag fortfarande var lite svärtad från igår. ”Ta det lugnt, ha kul, chilla!” – men så tjänar man inga pengar. ”Vi tjänar inte kunden, vi tjänar pengar!” Det verkar som om att tabletten har börjat verka lite, men jag känner mig ändå kraftlös. På tal om något helt annat så är jag sjukt glad för att jag inte är kille. The nightmares of Death; Man-boobs! The horror!

 

*rast* Jag har lyckats hålla mig kvar. Bara några steg, ett i taget. Sakta men säkert. 50 minuter kvar. 16 samtal typ, à 3 minuter. Siktar jag på att sälja något? Nej, inte med 46 minuter kvar. 35 minuter kvar. 2:52:56.

 

20100811 17.32

Uppstart. Säljcoachen är ledig. Men det känns bra. Mamma hade party-lite-party igår, så fullt med folk hemma när man kom hem. Och fullt av dofter.

 

Det går segt idag – men det går i alla fall. Rast om 20 minuter. Fick sålt en precis före rasten, till en person som lär väldigt förvirrad och lät som om han inte riktigt förstod vad jag pratade om. Men övertyga honom om att skaffa en ny telefon lyckades jag med.

 

 

20100812 17.33

Blev tekniskt fel igår, så en timmes lön gick till spillo. Men då jag lyckades sälja 2 telefoner, så fick jag ändå ihop 360kr igår :P Usch, ibland finns det tråkiga människor här på jobbet. Hen kanske är jättetrevlig, men jag har ingen lust att lära känna henom heller. Jag har bara fått känslan av att hen är otrevlig. Vet inte varför, men det känns så. Nu är det sådär mycket folk här igen. Av någon anledning så blir det alltid tystare och tystare här ju längre tiden lider.

 

Nu har jag äntligen sagt upp mig och bytt abonemang. Så nu kommer jag förhoppningsvis ringa billigare till folk. Och gratis till Kim ^^ Där kommer jag nog spara in halva min kostnad. Och smsen. Jag undrar dock vad Tele2 kör med för kundservice som inte gav mig någon service alls.

 

”Hoppas” att det blir något tekniskt fel igen. Typ att dailern lägger ner, eller bara får fnatt och ringer ett samtal per 10 minuter. Hade varit kul. Not :P

 

*rast* Sälja Nokia till finnar är roligt :P Men alla andra verkar lite negativa. Folk säger att det inte tjänar sig att ringa på personliga återuppringningar, men jag säljer ändå en hel del på dem. Särskilt på dem jag får jaga i flera veckor. Stackarn trodde att jag inte kunde erbjuda henne mer än vad jag redan hade sagt. Men det löste sig. Nu ska man bara lyckas få in en order till så...

 

20100815 11.27

Det är söndag. Det är segt. Det har bara gått en halvtimme. Coachen är sjuk, vi är typ tio på hela kontoret, varav två är coacher – ingen på mitt projekt. Men jag hade kul igår i alla fall. Det var längesedan jag skrattade så mycket under så lång tid. Både Per Johansson, konstnärlig ledare på Glada Hudikteatern, och 123 Schtunk. Kanske inte världens bästa platser, särskilt inter under Schtunk, men det funkade. Tack vare Kims höga nysning blev vi indragna i föreställningen även fast vi satt långt bak. Funderar på att göra en fuling och ringa runt till folk jag känner bara för att få lite positiva samtal. Inte för att jag är särskilt negativ just nu, men jag har inte så mycket till övers för nånting. Men det är alltid kul att prata med glada, befintliga kunder, som redan tagit del av våra erbjudanden för ett halvår sedan. Eller folk som har företagstelefon. Jag provade att vara arrogant ett tag och köra över kunden, men det funkar inte. Visst, man ska hålla isär privat och professionellt, men det funkar inte, inte när man är så van vid att hålla ihop både personligt och privat, men skiljer på dem inför publik.

 

Hur sjutton lyckas folk ligga på 2-300kr/halvår på sina mobiler? Jag får räkning på samma belopp per månad. Visst, jag betalar för telefonen och så, så en fast avgift inkluderas ju i det. Men ändå. Jag ringer för minst 100kr per månad o_O

 

Vad är det med vissa killar och att inte göra vad man ska? Det är en sak att mygla där ingen ser, men att stå inför alla och leka... jag säger inget, men ni får tänka er vad jag skulle kunna säga.

 

Jag börjar bli mer och mer osäker på vad jag ska skriva i den här bloggen. Eller vad jag kan lägga upp. Visst, jag har bara 2-3 läsare per inlägg, men ändå. Antingen blir jag mer försiktig kring vad jag skriver, eller så låser jag bloggen. Jag är inte rädd för att mina arbetsgivare ska tycka illa om vad jag skriver, det handlar ju mest om mig och mina tankar. Men jag känner mig ändå utsatt på något sätt. Eller jag vet inte. Blä.

 

Alltid kul att vara en av grabbarna. Jag har inget emot att bli inkluderad i det, men det blir alltid så konstigt när de kommer på sig själva att titta på mig och generat ändra sig till ”...eh.... å... eh tjejer” >_<

 

*lunch*

 

”somewhere in the dark en mystic trinity, you get 3, as a magic number...”

 

Jag fattar liksom inte hur vissa av killarna här kan sälja, när de spenderar halva tiden med att snacka skit istället för att ringa under samma tid och tjäna pengar. Jag fattar inte.

 

Damn, vad det plötsligt började regna. Tji fick jag för att lämna paraflaxet hemma.

 

20100816 17.48

Sista veckan, sista måndagen. Och imorgon är det utbildning. Vad jag nu ska med den till om jag ska sluta på torsdag... men det är alltid trevligt att prata med folk i en halvtimme bara för att få dem att köpa. Skulle man sitta en halvtimme med varje kund så skulle man nog kunna sälja 2 per timme. Eller inte. Långa samtal tjänar man inget på.

 

En och en halv timme kvar. En kvart. Fem minuter...

 

20100817 18.55

Sista tisdagen. Utbildning kring iPhone 4. Ju mer jag fick höra, desto mer anti iPhone blev jag. De pratade om ”ny” teknik, men det mesta tyckte jag lät som om Apple nyss kommit på att andra företag har bra saker som de nu ”lånar” (läs snor). Dessutom pratade de på om telefonen som om alla vet hur iPhone funkar (kan ju visserligen ha berott på att fyra av åtta pers hade iPhone, men resten vet jag har det inte). Jag har pillat på Bätas iFån ett par gånger, och jag måste säga att jag är föga imponerad. Det verkade bara krångligt och fult. Jag har försökt älska Mac-datorer och Apples andra prylar, men jag måste säga att jag håller mig till PC och Nokia, det funkar bäst för mig.

 

*rast* Det har varit en lat dag idag. Lite halvmygel med raster och sånt :P Men coachen är fortfarande sjuk och hans vikarie är sjysst, så. Men förhoppningsvis får jag in en order ikväll. (Notera hur positiv jag är.

21:00 Snart är veckan slut... :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0