En dålig vecka

2010-08-08 – 13.56 – Söndag

20100804 18.14

Ingen bra dag på jobbet idag. Känner mig trött och hängig och ork- och viljelös. Sa till chefen att jag skulle få ihop fyra ordrar, men jag räknar minutrarna till nästa rast, för att se om jag mår bättre då, eller om jag ska gå hem. Vet inte riktigt om det är panik eller ångest eller bara ovilja till allt. Jag har ingen kraft. Det gör ont i kroppen, men på ett psykiskt sätt. Jag känner mig kluven, verkligen personligt kluven. Min kropp säger en sak och mitt psyke säger en annan. Jag orkar inte. Jag vill sova. Jag vill ha Kim. Jag vill känna mig älskad – fysiskt älskad. Jag orkar inte. Jag orkar inte. Varför tar jag mig vatten över huvudet och tror att jag kan sälja fyra ordrar idag? Varför skulle dagen idag gå bättre än gårdagen? Jag tror det är hackandet av min dator och det som hände mamma (och i viss mån Nina) som slår tll på mig. Det blir inte riktigt bättre av att det går 5-6 minuter mellan samtalen heller. På sju minuter skulle jag kunna få två nejsägare. Eller en order. Vad är problemet egentligen? Så här tjänar man ju inga pengar. Och svenska är vi också. Ingen säger något till chefen, alla sitter tysta och gör något. Måste säga upp mig. Eller i alla fall säga till att jag inte kommer jobba här från och med vecka 34. 11 dagar kvar, typ. Det ska jag väl orka? Men frågan är när jag ska få tid att skriva min uppgift. Orkar inte. Jag har inte lust. Om jag nu inte säljer något mer och inte sjukanmäler mig, så kommer jag ha tjänat ihop nästan 5000. Lyckas jag sälja en i timmen (som jag ska) kommer jag ha ytterligare 3550. Men det lär ju inte hända. Kanske en 1000 till... *rast* Ringde Kim, kände tårarana välla upp och hur halsen drog ihop sig. Fick kämpa för att inte börja gråta. Vill inte gråta inför dessa människorna. Men fick upp humöret lite i alal fall. Dessutom var det första samtalet efter rasten helt underbart – ”Tjena alla monsterdiggare!” som telefonsvarare! Men ingen vill ha telefon av mig. Jag har inget drive idag. Ingen ork. Ingen lust. Ingenting. Bajs, helt enkelt. Vill inte Vill inte vill inte. Bajs Bajs Bajs Bajs!!!

20.17 Men efter en halvtimme med en glad filur som pratade på om allt möjligt så är jag lite mer peppad. Hade bara välat sälja något också. 40 minuter kvar, så jag har inte alltför höga förhoppningar. Särskilt inte som jag bara verkar komma fram till telefonsvarare.... Bajsprutt!!

 

20100805 17.44

Fick sålt en telefon tillslut igår ändå. Tanten skulle egentligen inte ha en iPhone, känner jag, men, the heck. Och flera av dem jag har ringt nu säger bara nej, till och med de som jag har haft på kroken. Jag hade nästan velat sätta mig på ett annat projekt, men orka med bara 9 dagar kvar. Måste ringa chefen, eller maila. Få tag i henne i alla fall. På något sätt.

Vill inte. Vill komma härifrån. Bort från Göteborg. Bort från Sverige. Bort från världen. Bort härifrån. Orkar inte. Jäkla bajs. Jag har ont i axeln. Vill inte vara här. Jäkla telemarketingskit. Varför jag? Varför här? Hur ska jag kunna bli lärare om mina starkaste efterenheter är från krappiga bajsjobb? Nu verkar dialern ha lagt av igen. Bajs. S l o w. Quickquick. S L O W. Quickquick. S l o w...

*rast* fan. Inte visa sig svag. Inte för dessa människorna. Inga svaga punkter. Inte gråta. Inte få panik. Ingen ångest. Inte vara svag. Det går inte. Alla har sina upp- och nergångar. Varför skulle mitt liv se annorlunda ut? Jag har inget drive...

Men lite pepp och motvilja mot att gå hem och veta att jag förlorar mina pengar på det. Jäkla bajslön som jag så desperat klänger mig fast vid. Visst bra provision, men jag jobbar mycket hellre med fast lön, även om den är sämre än vad jag har nu (fast den risken lär ju inte finnas alls...). Jag vill jobba med människor, inte åt dem, eller för dem. Jag vill lära ungdomar det de vill veta och hjälpa dem att utvecklas.

Jäkla telefonförsäljare. Jag hatar dem. Och fan vilken felskrivning det blev. TELEFONSVARARE!

 

20100808 14.16

Idag mår jag inte bra. Fick huvudvärk och illamående igårkväll, så jag stannade hemma idag. Ingen bra vecka över lag. Alls. Men imorgon är det måndag. Då får jag ta tag i saker med nya krafter. Ska komma ihåg att hämta ut mitt nya ID också. Och säga upp mig. Och skriva klart min uppgift. Blä.

14:17 Black diamond


Kommentarer
Postat av: Sjaz

Kämpa på hjärtat, det är inte mycket kvar. Jag vet hur det känns, men ge inte upp!

2010-08-10 @ 10:22:27
URL: http://sjazna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0