Oomtyckt av alla

2010-04-19 – 17.56 – Måndag

Vad tusan är den konstnärliga processen för något? Det är tydligen vad jag ska skriva min B-uppsats om. Fast det ska inte bli en uppsats, det ska bli ett avsnitt i en bok. Men jag vete tusan vad jag ska skriva. Jag hade hoppats att få träffa vår seminarieledare idag och reda ut lite frågetecken med henne, men hon var tydligen fast i Spanien. Så där lagom roligt när man behöver hjälp. Och sen när jag hade varit och handlat, då ville ingen veta av mig. Kim skulle in på en föreläsning, Bäta hade inget batteri, Lisa satt och pluggade på ett bibliotek, Maria hämtade Lilja från dagis (och nu ringde jag mamma som inte var hemma). Jahopp, tänkte jag. Vem fasen ska man ringa nu då? Ingen verkar ju vilja ha mig... Antingen har de flyttat utomlands eller så har jag inte hört av dem på länge. Det är rätt sorgligt egentligen att jag har så många nummer på min telefon, men jag vågar inte ringa till folk... Vissa har jag ju inte ens hört av på år och dar... Inom vilken tidsram är det fortfarande okej att höra av sig? Ett år? Tre år? Fem? Tio?

Jag har inget sommarjobb. Och jag ska åka till Japan i sommar. Jag funderar på att bara läsa TeaterDrama III och kanske någon enstaka kurs till, och sen försöka hitta ett deltidsjobb till hösten. Vilket skulle underlätta en hel del, eftersom TeaterDrama III går på halvfart, så jag behöver en två-tre småkurser till för att få fullt studiemedel från CSN. Men om jag ska resa till Japan i sommar kommer jag behöva låna pengar, aka jag kommer behöva lämna tillbaka dem också. Och det gör man inte med CSN-pengar :D

Klockan är kväll och jag har VFU imorgon... Yäy! 18:05


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0