Tentad and done

2009-11-09 – 19.49 – Måndag

Så. Tentan gick sådär lagom. Bra. Host. Pedagogiska institutionen på Örebro Universitet har bara haft tre tentor förut. En ordinarie, och två omtentor. Därför är Pedagogiska institutionen väldigt dåliga på att skriva tentor. Och därför var också tentan i fredags typ lika smart som;

Ett plus ett blir två. Men om du skriver ett minus ett, så blir det noll. Förklara med stöd i litteraturen varför man inte kan hänga bananer på balkongen.

Eller det kanske bara är jag som inte ser logiken i det där? Det roliga är dock att sista frågan var indelade i två delfrågor, max fyra poäng kunde man få på hela frågan, alltså två poäng per delfråga. Frågan handlade om skoljuridik och man var tvungen att ha minst ett poäng på varje delfråga på den frågan. Skoljuridik är ett ämne som vi har haft EN föreläsning om och diskuterat vid ETT seminarietillfälle. Känns ju smidigt att lägga ner så mycket tid och kraft på det? Eller? :S Till saken hör att vi också hade TVÅ föreläsningar och ett seminarietillfälle om hur man tänker och skriver vetenskapligt. Något som vi under förra året inte fick någon som helst undervisning i (förrän vi skulle börja skriva på B-uppsatsen), trots att vi efter varje delmoment skrev ett PM eller någon annan inlämningsuppgift. Det där med att referera och hålla sig vetenskaplig kom liksom efter hand. Men tydligen är det mycket viktigare att lärare lär sig sådant än teaterpedagoger. Eller va?

 

Suck. Nåja. Jag kanske ska flytta in vår soff-divan till mitt rum. Jag funderar på det i alla fall. AK och Martin köpte nämligen nya soffor på Kupan idag. Gröna och gräsliga :D Dock vill kanske AK’s syster ha de sofforna som de redan har, så de får bo hos oss tills det att AK’s syster kommer och tar dem ifrån oss. Men det innebär dock att vi antingen kommer få trångt i vardagsrummet eller så kommer divanen få bo hos mig. Vi får se. Den kanske inte ens får plats, nu när jag tänker på det. Kanske om jag möblerar om. Jaja, ännu är inte yxan slagen som greken sa.

 

Åker förmodligen bort över helgen. Hälsar på Bäta och Tengil :D Förhoppningsvis åker jag på torsdag, men det kan också bli på fredag. Fast blir det på fredag åker jag så att jag är där tidigt, och stannar tills på måndag. Måndag är bestämt i alla fall :P Får se vad jag orkar med bara, om det blir SJ eller Swebuss… Två timmar och Stockholm, eller fyra timmar och slippa Stockholm? Hrm….

20:19 Vaniljte! :D


Kommentarer
Postat av: Sjaz

Ca två timmar tåg+buss från Enköping :D

2009-11-11 @ 14:01:51
Postat av: ♥ Tjelsi - Så kan det gå när inte haspen är på ♥

stockholm är inte så farligt egentligen... ha så kul i nuppsala! ^__^

2009-11-12 @ 10:32:37
URL: http://tjelsi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0