Problemtillväxt

2009-11-19 – 22.30 – Torsdag

Jag hade tänkt skriva något jätteintressant här igår. Eller ja, intressant för mig i alla fall. Men det är väl egentligen mest för min egen skull som jag skriver här. Eller som Malin sa idag;

Det känns bra att skriva dagbok på nätet, även om det bara är för mig själv, så känns det bra att någon, vem som helst, kan läsa det.

 

Och ja, även om jag har hört att min blogg är tråkig och lång och inte har några bilder och att jag kanske borde uppdatera sidans utseende. Men, jag orkar inte, och det här är ju faktiskt min blogg. Så, därför tänker jag också skriva om det som berör mig.

För det första hade jag väldigt trevligt hos Bäta i Muppsala nu i helgen som gick. Trodde jag skulle må dåligt och sånt därs, men det gick faktiskt väldigt bra. De få delar av stan jag kände igen hade nästan inga negativa minnen. Ja, förutom området där hon bor då. Men det går inte att hjälpa. Sen som mjölken på grädden så har jag ju inte bara ett ex där numera, så dubbel rädsla att springa in i någon av dem. Menmen. Det gick ju bra som sagt. Och för övrigt, googla aldrig dina ex. Det är en dum idé. Men jag har kommit på ytterligare en anledning till varför Facebook är dåligt för hyn – it makes you find people. Typ folk du INTE vill hitta. Det räcker med att hitta generande och fula bilder på dig själv. Fast googlar man upp mig hittar man bara roliga bilder. Min blogg ligger till exempel som fjärde träff om man googlar på Alakazam :) Man hittar massa kul när man googlar på sig själv. Hittade bland annat en gammal rollspelsepisod som jag tydligen var med och skrev när jag liten. Typ fjorton XD

 

Att gräva lite i sitt förflutna kan vara bra för hälsan. Men inte att gräva för mycket. I övrigt har jag varit väldigt mycket för att lyssna på Robert Broberg. Det känns så mysigt. Jag blandar mellan att titta på Scrubs, Bleach och House. Och vad som går på tv. När jag inte pluggar. Vilket jag faktiskt gör, även om det kanske inte låter som det. Det är dock ganska störande då det är en sån fruktansvärd upprepning hela tiden. Ungefär som nu. Jag vet inte hur mycket jag har upprepat att jag tycker att utbildningen upprepar sig. Hade det inte varit för att vi teaterpedagoger har tillgång till kursen Teaterproduktion 7,5hp så hade vi antagligen kreverat för länge sen. Men. Om jag läser tredje året, dvs Teater Drama III/3/C så kommer jag ha minst 187,5 högskolepoäng. Förmodligen lite till.

Jag funderar dock på om det var dumt av mig att inte plugga C-kursen nu och ta pedagogiken i Göteborg. Å ena sidan hade jag antagligen haft problem med Teaterproduktionen. Men ändå. En kurs på 25% och 7,5hp och en på 50% och 30hp. Och sen få plugga vid GU. Funderar dock på att läsa Pedagogik C i Göteborg. Kanske kan jag få en kandidatexamen då? För det kan man inte få i teater tydligen. Frågan är dock om jag kan komplettera mina poäng vid GU? Jag borde kanske höra med studievägledarna både på GU och ÖrU. Aja, vi får se.

23:10 Decisions, decisions, all these damn decisions…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0