Ouuu, Voldie-mort

 

2009-11-25 – 22.27 – Onsdag

Jag trodde aldrig att jag skulle se en teaterföreställning om sport. Men det gick tydligen. Saga skaffade fram gratisbiljetter till Örebro Länsteaters I Skuggan av San Siro. Det var till och med väldigt skönt. Teatern börjar komma tillbaka in i mitt liv på ett bra sätt. Hela hösten har bara varit en massa annat. En massa pedagogik. En massa bajs kring utbildningen. Men i går körde vi äntligen igång med att arbeta på golvet på tepro-mötet. Och i dag fick i alla fall jag en massa uppslag till pjäsen vi jobbar med. Jag gissar att Saga, som ska regissera oss, fick ännu fler. Förutom det har jag skaffat mig en ny crush. Han heter Voldemort. Hittade en musikal gjord av Harry Potter-fan för Harry Potter-fans. Det är Potter Puppet Pals fast så mycket bättre och snyggare. A Very Potter Musical. Det går inte att beskriva bättre än så. Och att Voldemort är så jäkla snygg! ^___^ Hottie! (Klicka på länken eller bilden för att få dig ett gott skratt!)

http://www.youtube.com/watch?v=wmwM_AKeMCk

VFU igen. Den här gången är jag med ettorna på skolan. De är söta. De vill inte lyssna på mig på lektionerna, men när de fick se Rebbie på skolgården sprang de och gav henne kramar. Och när de såg henne prata med mig var de tvungna att ge mig en kram också :P Men jag saknar sjuorna lite. Samtidigt är det skönt att få lite annorlunda perspektiv på saker och ting. Skillnaden mellan att arbeta med sjuåringar jämfört med de som är dubbelt så gamla. Hur de didaktiska frågorna används olika, hur Multipel Intelligens-tänkandet används olika. MI är för övrigt ett väldigt bra sätt att se på hur man lär sig olika. Vissa lär sig genom kroppen, andra genom att läsa, tredje parten får mest utav att prata med andra. Det fina är att de olika sätten att lära sig går in i varandra och ens styrkor ändras ju över tid. Så det man kände funkade bäst igår kanske funkar sämre idag. Well. Intressant i alla fall. Funderar på att skriva om det i nästa arbete…

22:53 The chair’s gonna smell like dirty clothes!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0