Den tredje november tvåtusennio

2009-11-04 – 00.15 – Onsdag

Eller ja, natt till onsdag. Tenta på fredag. Och jag tror jag lider av post-goetheburgisk depression. Plus PMS. Plus tentaångest.

Gick upp vid åtta imorse. Sedan kvart över åtta har jag sysslat med skolarbete non-stop. En och en halv timmes plugg hemma (jag hatar Thomas Englund), därefter tre timmars förseminarieförberdelsepluggsak innan seminariet började kvart över ett till halv fyra. Från halv fyra till ca halv sex-sex tentaplugg med Malin och Rebecka. Därefter gick vi hem till Saga för att prata igenom Teaterproduktionspjäsen (Oda – Saatans Kvinna) fram till sisådär kvart i tio. Vid halv nio-nio kände jag mig illamående. Jag ville spy. Jag orkade inte mer. Det sitter något i halsen som stoppar allt.

Men jag satt kvar ändå, men lutade huvudet mot bordet. Malin strök mig över ryggen och de andra var oroliga när jag sa att jag kände en panikångest komma krypande. Men som tur är hjälpte de mig. De är fina vänner. Vi lyssnade på Robert Broberg och musiken som användes i Sårskorpor (gud, vad jag är hung-up på den föreställningen ;__; ) och jag visade några danssteg vi använde i föreställningen. Då kändes det lite bättre. Men när jag kom hem igen vände det. Trots två avsnitt Scrubs och te och att jag pratat med Kim (som för en gångs skull inte tyckte att jag gnällde :) ) så vill jag inte.

Jag vet inte. Jag vet inte.

Men jag tyckte Sagas lägenhet var fin. Hade lätt kunnat tänka mig att bo så. Fast jag hade nog velat ha en annan spis och ugn. Men det är nog bara jag som får panik över att inte kunna laga mat ordentligt. Hennes lösning med att skärma av en soff-/vardagsrumsdel mot en köksdel med tvn och ett svart, genomskinligt skynke var väldigt snyggt. Det gjorde att denna enrummare med sovalkov genast blev en liten, liten trerummare. Fast lite dyrt. Jag har nog kvar mitt rum som det är. Fast jag har funderat på att försöka göra någon liknande avskärmningsanordning. Jag vet bara inte hur än.

För övrigt skulle jag vilja ha en bänk. Men inte vilken slags bänk som helst, utan en skolbänk. Alltså, inte en riktig skolbänk, men en liknande, som man skulle kunna ha som ritbord, så man kan ha papper och pennor och grejs i förvaringsutrymmet under. För ärligt talat, jag är inte ett jättefan av lådor. Jag tycker om att bara kunna lyfta på saker och ting och hitta det jag letar efter. Inte först behöva dra ut något – det innebär en onödig rörelse.

00:29 Man kan aldrig resa bort från sig själv


Kommentarer
Postat av: lisa

aww. jo men det är lite jobbigt iochmed de nya momenten och kurserna! men det går nog bra!

ja, det hoppas jag. kanske var för att de var virade runt varandra. annars lägg typ gula sidorna på dem så blir de nog platta :D

2009-11-04 @ 11:46:17
URL: http://gogopop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0