Up to date

2009-07-01 – 15.59 – Onsdag

Nu är det sommar, nu är det sol, nu är det koskit i hagen… Sitter barnvakt med mamma åt Lilja medan Maria och Jonaz pratar med prästen. Fast Lilja sover, så jag sitter här i stället. Var inne i stan förut och träffade Kim en stund. Bröt en halvdålig vana av att äta skräpmat på BK och åt på McD istället. Mest för att få ett glas. En annan dålig vana. Ska man försöka gå ner i vikt är det ingen bra idé att äta skräpmat. Inte dricka öl heller. Eller sitta inne.

Fast å andra sidan… så lätt som jag bränner mig så sitter jag hellre inne eller tränar inomhus än går ut i stekhet sol. Lyckades få en überbränna of doom igår på jobbet. Som tur är drabbades bara axlarna, så jag klarar av att sova utan problem, men ändå :/ Vill bli av med min tjockismage så man vågar gå och simma. Har fått stretchmarks vid naveln… Börjar allvarligt fundera på att sluta med p-piller. Tror det är en stor bov i dramat;

Först använde jag p-spruta. Mycket lyckat. Not. Anorektisk och depression. Panikångest. Mensen försvann och allt var upp och ner. Använde det i ett år eller så. Sen gick det ett och ett halvt år, ungefär, innan jag började med Neovletta. F-y fabian. Min övervikt som gått till undervikt var tillbaka på övervikt. INTE kul. Kände mig som en fet jävla koloss som bara tog plats. Men mensen kom när den skulle. Använde den inte särskilt länge. Min barnmorska tyckte jag skulle pröva en längre tid, men det gick jag inte med på. Så jag bytte till Cerazette. Plötsligt började jag mådde jag bra igen. Min övervikt var inte något problem längre. Jag mår bra i hur jag ser ut, men samtidigt inte. Jag känner mig inte fet, om man säger så, trots att vågen inte håller med. Spegeln håller inte heller med. Eller, vissa speglar håller med. Smalspeglar. Tyvärr består inte världen bara av smalspeglar .__.

Någon som har ett tips på ett p-piller eller liknande som funkar bra? Och ja, jag vet att allt sånt är personligt.

 

I övrigt. Jag jobbar. Lite ibland sådär. Men jag kommer få pengar så jag klarar sommaren. Tror jag. På en månad har jag jobbat nästan 40 timmar. Men det kommer ge en liten peng i alla fall :) Har skrivit lite på en av uppgifterna jag ligger efter med, så det går framåt på den punkten också. Har träffat folk under Metaltown. Bland annat Melkor som jag inte har träffat på tre år eller så :P Och Ankan som är tillbaka från Irland och lite annat smått och gott. Gav bort mitt nummer till någon dansk/skånks tjej som ville grilla :P Köpt linnen som jag ska måla på. Målat lite på några av mina line arts (Alakazam@deviantART). Gått långa promenader till jobbet och med hundarna.

Och om en och en halv vecka är det bröllop. Jikes! Hur ska det gå?! :D

16:17 Så ska det gå när haspen är av


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0