Lupp

2009-07-26 – 13.06 – Söndag

In a galaxy far, far away…

Nu är sommaren halvvägs igenom. Fick brev nu i veckan om att vi är välkomna till LUPP, lärarsektionen på ÖRU. Jag är dock ganska stolt över att vara med i Musiksektionen, men att ha Yoda som sitt skyddshelgon… :D Kanske blir till att vara med lite mer på introduktionen i år än förra året. Jag är ju visserligen ingen nolla längre, men det var jag inte när jag började på ÖRU heller. Och snart har jag fixat mina första 30 hp på Teaterpedagogprogrammet. Hrm, ja, jag ska snart skicka in DDT-uppgiften jag har haft liggandes sedan i höstas. Därefter ska jag skriva en teaterjämförelse. Och det har jag fått lite hjälp med så det ska förhoppningsvis gå bra. Jens har dessutom gett mig en deadline så det ger mig lite mer press. Okej att jag redan innan hade en deadline som jag struntade i, men ändå. Jag har ganska exakt två veckor på mig att skriva den uppgiften, vilket inte borde vara så svårt, egenckligen.

Nu har msn strulat upp sig igen. Precis som för ett år sedan så säger den ”inga script”-bladibla, och för att skicka meddelanden måste jag antingen använda muspekaren och klicka på skicka, eller tab-skicka. I vanliga fall brukar jag också kunna klicka från exempelvis Firefox till Word och bara fortsätta skriva, men nu måste jag klicka en extra gång på Word för att den ska fatta att det är programmet jag vill använda. Vet inte om det bara är på deviantArt som det är så, men där kan jag inte heller använda mig av Home, End, PgUp, pgDn. Vilket är väldigt irriterande då den sidan kan bli väldigt lång…

 

 

För att återgå till det vardagliga. Funderar på att stanna hemma så länge som möjligt. Tanken var att åka hem runt den 24:e augusti, eftersom inskrivningen skulle vara då. Men i brevet jag fick i veckan så kan jag, som gammal student, registrera mig via studentforum. Vilket är en fördel, för då kan jag vara med och fira Lilja när hon fyller år. Hon fyller visserligen den 30:e och skolan börjar den 31:e, men hon är så pass liten att hon inte kommer bry sig om det firas en dag i förväg eller inte :P

Nåväl, jag finns i Göteborg ett tag till. Sen blir det pedagogik, rollspel och förhoppningsvis en filmstudiecirkel också ^_^

13:22 Nu vill Kim spela… o_O,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0