Nu är julen här

2009-12-24 – 23.20 – Torsdag

Så var det julafton igen. Den här gången har allting verkligen hastat fram. Ingenting har fått gå lugnt till. Trots att skolan var hetsigare förra året, så tycks det som att julstämningen fortfarande inte lyckats hinna ikapp mig i år. Det är väldans tråkigt. Hade beställt Jul i Kapernaum från CDON innan jag åkte till Göteborg, men den beställningen hade tydligen annullerats av någon anledning. Så jag funderar på att bojkotta CDON ett tag. Hade liksom tänkt att få lite julstämning av den, men det gick ju sig inte. Och Kim är hos sin mormor, och jag är ensam här.

 

Idag har vi visserligen varit hos Maria och firat jul, men de hade ju ingen lax :P Okej, jag klarar mig bra utan lax, men när folk inte bryr sig om Kalle Anka blir jag lite ledsen på riktigt. Det känns liksom inte som julafton när folk inte bryr sig. Vi missade inte särskilt mycket, men två minuter är ändå två minuter. Och själva ljuständningen missade vi också. Sen lyckades jag titta lite mer intensivt på Kan du vissla Johanna än jag någonsin gjort hittills, men jag höll ändå på att somna. Och ingen Karl Bertil Johnssons jul blev det heller. Men, Tomten kom i alla fall. För Liljas skull :) Och hjälp vad hon  var rädd för honom. Det skulle jag också varit. Det var jag när jag var liten. Jag tyckte det var ohyggligt läskigt med att någon främmande gubbe med skägg och nästan förvrängt ansikte kom och skulle ge en presenter. För vaddå liksom? Vad ville han ha ut av det? Ò_ó

 

Kanske blir det ändå lite bättre imorgon. Då blir det julfirande hos pappa. Visserligen ingen Kalle Anka, men kanske något annat fånigt.

23:27 I’m dreaming of a white Christmas…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0