Augusti

2009-08-05 – 23.53 – Onsdag

Ohyeah. Nu har jag skrivit i den här dagboksbloggen i ett år. Bloggen har funnits ett längre tag, men den här dagboken började jag skriva på för att ha lite koll på hur det går för mig i livet, nu när jag lever det själv. Eller, till viss del själv.

   Fick just reda på att jag har klarat min andra universitetskurs ever. Egentligen skulle den varit klar i höstas, men med tanke på DDT uppgiften som låg och gnagde… Men den är godkänd nu och kursen ska vara godkänd också. Snart klarar jag säkert min tredje kurs också. Har ju till på måndag på mig -__-;; Eller, egentligen har jag redan sumpat den chansen /SLASH/ jag tills det att jag tar examen på mig för att göra klart den uppgiften. Men ju förr den blir klar desto bättre. Eller hur? Har inte så mycket kvar nu. Ska bara jämföra lite hit och dit. Så snart har man 90hp avklarade; Historia A, Teater Drama I och Teater Drama II. Till hösten blir det Pedagogik med Didaktisk Inriktning A/I 30hp, och förhoppningsvis Teaterproduktion 7,5hp. Den senare går på kvartsfart :D Det blir inte ens en femtedels poäng i veckan o_O;

 

Hur går det på träningsfronten då? Jo, det går. Mamma har köpt hem ett Wii Fit, som faktiskt var väldigt roligt att spela. Jobbigt som sjutton, men det är kul. Och när jag kommer hem har jag ett liknande spel till PS2 som jag hittade på Game. Mamma och jag tog en promenad till Fiskebäck förut. Det tog visserligen en timme, och eftersom mamma inte ville bada så blev det inte så mycket tränat där, men det var skönt ändå. Kim har också varit duktig och hjälpt mig att träna lite. Ska bara få musklerna till att fatta att de ska bli starka också.

   Blev lite irriterad på vågen häromdagen. Den tyckte att jag och Lisa vägde närmare 200kg, medan mamma vägde runt 270kg. Mmm… Not.

 

Har äntligen fått tag i Spotify, så nu lyssnar jag på massor med musik. I och för sig brukar jag lyssna på mycket musik, fast det senaste har jag inte gjort det så mycket, men nu gör jag det igen. Favoriter just nu är Toast! med Arrogant Worms, en liveskiva från en spelning de gjorde 2003, samt Richard Cheese som gör jazziga versioner av populäristiska låtar. Har även konstruerat en liten playlist med rumplåtar :D Dock är det i princip bara Baby Got Back, Big Bottom och Ass Like That som jag tycker om på den listan. Har en massa andra låtar också om rumpor, men de fanns tydligen inte på Spotify, så jag får göra en rumplista i något annat program istället.

00:08 I like toast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0