IKEA

2009-04-18 – 22.08 – Lördag

*kopierar från helgondagboken*

Idag har jag varit mycket aktiv.

Vaknade någon gång runt tio, men ville inte gå upp, så jag gick inte upp förrän vid elva :P Hade krig med grannarna igår om vem som kunde spela högst musik, tillslut hade jag fått ner Last FM och kunde sova gott.

Nåväl, vid elva klev jag upp och kom på att jag ville ut och köpa tavelkrokar, vita sånna där ni vet, som man bara bankar in i väggen. Men kom på att det inte alls är något äventyr att bara åka till Clas Ohlssons och köpa sånt, så nej, jag och Linnéa åkte hela omvägen till Marieberg för att gå på äventyr (med omväg menar jag ungefär samma omväg som det blir att åka från Frölunda till Hällesåker med Västtrafik :P). Väl framme i Marieberg kunde busschauffören återigen inte säga klart vilken hållplats som är smidigast att gå av på, så hon släppte av oss mitt ute i ödemarken och tyckte att vi skulle gå genom skogen. Vilket vi också gjorde :P Efter ett tag kom vi fram till Lågpris-affären och smet in där och köpte kapsylkorkar, skruvkondomer, rakhyvlar och tåstrumpor. Efter ytterligare ett tag insåg vi att ingången till IKEA låg på fel sida, så vi fick snällt gå runt hela byggnaden innan vi kunde utforska det vi faktiskt åkt till Marieberg för. Vi spenderade kanske en timme eller så med att strosa omkring och det dröjde faktiskt inte så länge förrän vi kom på en massa saker vi skulle köpa. Ett skoställ, bland annat. Och en dörrmatta, en tillbringare med isflurp i mitten, en massa små skålar, några större stora skålar, kaktusar, krukor till kaktusarna... och säkert något mer. Fast jag tror det var allt o.O Allt detta gick på fem kronor. Jag skojar inte. Jag betalade med en femma och det var allt. Okejdå, jag betalade med ett presentkort också, men det hade jag fått från IKANObanken i julas när jag skapade ett konto där :P

När äventyret på IKEA var klart bestämde vi oss för att det var dags att äta, så Linnéa bjöd mig på mat på Max. Sen letade vi upp en busshållplats och begav oss hemmåt. På bussen träffade vi på AK och Martin som inte ville spela med mig :( AK har börjat ett spel med Rebecka, som de måste klara av innan jag får hoppa in igen. :(

I vilket fall som helst kom vi hem och av någon anledning fick jag för mig att vi skulle möblera om i vardagsrummet, så nu står soffan mitt emot tvn istället för mot fönstret, fotöljen står där istället och mitt låsskåp och vitrinskåpet har flyttat till väggen mittemot fönstret. Alla spel har åkt in i låsskåpet och min jättedrake som jag fick av Victor står och vakar över hela vardagsrummet :P

Vad som återstår nu är att få in en lampa bakom fotöljen, batterier till vågen, en borrmaskin så vi kan få upp lite saker på väggarna samt en Kim som kan komma hit och pussa på mig :P
Jag behöver skriva ett CV (ja, jag vet att det är väldigt sent att komma på det nu), DDT-uppgiften, FP1/I/A-reflektion och göra några studiebesök så jag kan skriva en jämförelse mellan olika proffs- och amamtörteatrar, skriva in intervjuer på datorn för B-uppsatsen, döda lite folk, spela spel och allmänt göra saker själv. Kanske döda grannarna? GAH! Jag blir så trött på dem >_<;

Alla avskyr mig för att jag är så allmänt omtyckt.



Kommentarer
Postat av: Ank

Kan försöka hjälpa till med CV't om du vill sen? :)

2009-04-30 @ 16:57:13
URL: http://sosaurora.deviantart.com
Postat av: Alkiz

Det får du jättegärna göra :)

2009-05-03 @ 23:16:50
URL: http://alakazam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0