Göteborg i mitt hjärta

2009-04-13 – 20.51 – Måndag

Oh, vilken härlig helg. Vilken härlig vecka. Vilket härligt kaos och härligt stor hög med skolarbete jag har att ta igen när jag kommer hem. DDT är fortfarande inte gjord (ni vet, den från i höstas), individuell rapport på Fiktiv Produktion 1/I/A skulle varit inne för två veckor sedan, individuell reflektion över olika teatrar ska vara inne idag, samt att jag lovade min grupp i Fiktiv Produktion 2/II/B att jag skulle lyssna på musik under lovet. Have I done anything during these 11 days of Gothenburg-happiness? Neeeej.

     Jag har varit fullt upptagen med att pussa på Kim, sola i vårsolens sken, flänga runt i Göteborg, spela spel och umgås med människor jag träffar en gång per år. (Nu är vi i Töreboda igen, på tal om att jag gillar får).

 

Det har varit en väldigt trevlig påsk, ett trevligt Gothcon, trots att Gabriel inte var där. Gabriel är min konventsbeskyddare som ställt upp och räddat mig ur jobbiga situationer på Hvitfeldtska marker. Men jag kanske kan locka honom att komma till Närcon, Örebros spelkonvent.

     Få se… jag åkte ner den 2:e, väntade på Centralen en timme innan jag åkte med den pendel som Kim skulle ta från jobbet. I fredags firade vi honom hemma hos Lina, och han bjöd mig på snuskig skorpionklubba. I lördags åkte vi hem till mamma och firade henne, sen åkte Kim iväg till Jävlaranamma-spelningen på Trägår’n, och jag och Maria åt god mat på farbror Hanses 50årskalas. Efter det fick jag skjuts av Maria till Kållered för att möta upp med Lina, Kikki och folk för att strax därpå åka in till stan för att möta upp med Kim och Bengan som inte fick komma in på Rockbaren, så vi åkte till Järntorget och letade upp en krog där som var smockfull. Jag tror Kims kusiner tog upp mest plats där ;P

     Söndagen spenderades ganska lugnt, spelade Spore och hade allmänt trevligt. I måndags träffade jag Bäta och folk och vi grillade, vilket var väldigt trevligt. I tisdags hade jag tänkt fixa med skolarbete, men det blev till att jag spelade Once Uppon A Time, Munchkin, Munchkin Bites och Monty Python Fluxx med Kims småsyskon istället. I onsdags bjöd pappa på pre-påskmiddag och jag fick sitta barnvakt en stund när han och Lotta åkte iväg till en körövning de missförstått tiden till :P

     I torsdags. Äventyret började med att åka till Mölndal och äta pizza med Kim innan vi sa hej då och han åkte till jobbet och jag hem till mamma för att dumpa av lite saker jag inte ville ha med till konventet. Ett par timmar senare träffade jag Alv och Mia för ett halvsnabbt Followers of Foamy möte, för att kasta ut en gammal medlem och ta in Linnéa som ny (en liten parantes är att man behöver folks personnummer och jag kan hennes fyra sista utantill, men har inte jättekoll på månad eller datum - året däremot vet jag är samma som mitt :P).

     Efter det traskade jag och Alv till cafeterian på konventet och satt där ett par timmar i väntan på att det skulle öppna. Men eftersom datorer är som de är så gick det inte som det skulle med att öppna receptionen i tid, så vi gick och köpte mat och traskade iväg till Gothcon-puben istället. En öl och ett parti Citadell (mat och tårta också) senare gick vi tillbaka för att finna receptionen öppnad. Dock ställde jag mig i fel kö, så det tog längre tid för mig att få min butt (pin), kopp och sovsal än Alv, som stod i en annan.

     Flaurgi – larg – heplaaaurgh

     Det gick sådär lagom bra, Bäta var seg som vanligt och vi kom inte i sängs (hon och jag delade madrass) förrän vid två. Upp igen vid nio typ för att äta frukost. Min fredag gick till största del åt att få tag i Kim och be honom ta med min mobilladdare jag hade glömt hos honom. Jag tror jag ringde honom från tio olika nummer :P Tillslut möttes vi upp och vi tog en öl på Rockbaren. Sen fick jag säga hej då till honom igen, eftersom han är gay och inte vill besöka Gothcon…

     Nåväl. I säng hyffsat tidigt, spelade inte så mycket under fredagen faktiskt, tittade mest i affärerna och kollade på och deltog i Witch Trial Live, och vann faktiskt, för första gången :D Lördagen var mer aktiv. Underhöll mig med Bätas mössa som transformerades från en draksvans till en tentakel att hota folks öron med XD Jag, Fredrik och Björn spelade ett parti Munchkin Quest och jag blev övertygad om att jag ville köpa ett själv. Fyra timmar MQ senare gick jag och Fredrik och tittade på när Guranga-priserna delades ut (Alv vann :) och därefter vidare till dräkttävlingen där Rickard och hans vänner visade på en väldigt intressant show. Khan var rolig han med. MSN-trollet kunde bara gå och dö. Eller kanske inte riktigt, men jag förstod inte vad hon gjorde där. Det var en alldeles för intern dräkt för att publiken skulle finna den underhållande. Hade hon varit ett forumtroll hade hon nog kapat fler röster…

     Vi var osäkra på om vi skulle spela ett scenario på lördagskvällen eller på fredagskvällen, men vi fick oss en spelledare och scenariot Staten X tog lite drygt fyra timmar att avklara. Självklart dog vi allihop :P Men det var inte ett lika hysteriskt spel som vår lilla grupp brukar kunna bjuda på, men å andra sidan var det ett ganska allvarligt spel också. Fast vi hade nog kunnat få det A Hard Rain’s Gonna Fall-hysteriskt ändå ^__^; (för er som inte vet satt vi (jag, Alv, Björn, Pyss och Stevä) mitt första konvent 2004 och spelade A Hard Rain’s Gonna Fall från 22.00 till runt 06.30, när spelpasset varade mellan 22-03 – det finns fortfarande folk som pratar om gruppen som sa ”Kan man save-a här?” och ”Tejpa aldrig direkt på bröstet, vad du gör!”)

     Efter vi var klara med det satte vi oss i cafeterian igen och stirrade ut i luften en bra stund innan Björn tog saken i egna händer och hämtade Ricochet Robot, ett spel som går ut på att tänka logiskt och snabbt; det vill säga jag vann ;P Fast när vi sedan skulle spela Drakborgen gick det åt helvete. Då förlorade jag starkt. Menmen, Drakborgen är egentligen inte till för att vinnas, det är till för att alla ska dö :P När vi var klara med det bestämde vi oss för att det var dags att sova. Solen började närma sig horisonten och utanför stod Daniel och tittade på när Janne hade ett enmansrave som jag hoppade in i lite försiktigt. Klockan var alltså runt halv sex när jag kom i sängs. Jag funderade på att gå upp igen när jag vaknade, det vill säga vid halv nio, men jag tänkte att jag minsann kunde få ett par timmars sömn till. Och det fick jag :P Istället vaknade jag av luftmadrasser som pystes ut, folk klirrade med saker och telefonsignaler började väcka folk.

     Jag begav mig på ett episkt quest att införskaffa mig MQ och lyckades med stor bravur att inte betala Gamers Vault ett hemskt överpris :P Men min vän där är väldigt trevlig och inte nog med att han gav mig ett trevligt pris, han bjöd också på en show när vi försökte pruta på priset ^__^

 

Nu börjar vi närma oss Örebro, så jag ska snabbt redogöra för att jag vann över mamma på Alfapet innan jag fick skjuts av Dennis till stationen. Att sova i Ninas säng i natt var väldigt himmelskt, och det faktum att Akuma sov mellan mina ben gjorde faktiskt mig ingenting. Det var snarare väldigt mysigt. Jag har saknat den katturslingen :)

21:40 Det är en retorisk gaffel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0