Omformaterat...

2008-09-22 23.06 Måndag
Har omformaterat datorn nu så jag måste hitta någon som har det gamla Word så jag slipper strula med den nya versionen, som suger. Eller mest suger den för att jag inte orkar lära mig det och trivs bra med det andra.
    Sitter och lyssnar på Jonas Gardell - Nästan Vackra - Ni Är Inte Glömda. Och jag tänker på vad jag gjort idag. Ganska mycket faktiskt känns det som. Vaknade lite halvsent och när klockan var halv nio knackade jag på och frågade om L inte skulle gå till skolan. Hennes alarm hade hon tydligen lyckats stänga av och det kombinerat med mensvärk är ingen rolig kombination. Så jag lämnade henne hemma och hade en rolig lektion själv istället. Kom dock lite sent för jag ville se hur min dator mådde.
    Jens ledde en uppvärmning och ville ha en kull att fortsätta med, så jag fick äntligen leka Mongokull :D För närmare beskrivning får ni fråga, för jag orkar inte ta det nu. Sen fortsatte vi med rumsinprovisationer. En börjar med att etablera ett typiskt rum och resten följer på med att göra typiska saker för det rummet. Först ut var en badplats/simhall. Jag lekte barn i en barnpool och fick AK till mamma och M till bror :) Sen frös alla andra ihjäl, för Jens sänkte temperaturen när vi hade åkt hem. Sen lekte jag ekorre i en skog, och E var en ormliknande varelse som alla bärplockare blev hysteriskt  rädda för. G matade mig med bär/nötter. Sen fortsatte vi med rummen som vi målade i förra veckan, eftersom några inte hann leka i sina rum. Sen ökade vi svårighetsgraderna från att hjälpa varandra att ta på alla saker till att hindra varandra från att röra vid alla imaginära föremål. Det blev riktigt hysteriskt. Hysteriskt kul också :D Jag lekte guide på ett muséum som först inte ens ville släppa in mina två turgäster in i det "nakna rummet". Det gick mindre bra.
    Sen satt vi en god stund och diskuterade Spolin och jag vågade faktiskt erkänna för Jens att jag inte läst något. Än. Men det ska det bli ändring på. Och innan alla försvann fick jag ett infall av att bjuda in klassen på Guitar Hero-kväll på fredag eftersom L åker till Göteborg då. Hihi. Höhö. Eller nått...

Jag lurade L att äta kokosmjölk idag också ^_^ Hon påstår nämligen att hon inte tycker om det, men hon åt med så god aptit som hon orkade uppbåda så jag är nöjd ^_^ Marinerade kyckling i en massa roliga kryddor (för jag har ju kryddor nu!!) och stekte dem tillsammans med svampinjoner och hällde ner allt i kokosmjölken som stod vid sidan om och värmde sig. Sen fortsatte vår filmkavalkad med ett besök i Chicago och hos Charlie och bröderna Mus, aka Biker Mice
from Mars *klammerhjärta*
    Blev inte lika upplyft av att läsa om misshandel och diskutera panikångest och på något snurrigt sätt komma in på våldtäckter och övergrepp och sånt. Så jag sitter just nu och halvt försöker skapa en spelningslista som innehåller både deppig och rolig musik. Hittills har det gått ganska bra.
23:24 Men jag ska nog sova snart...

    ~ * ~

2008-09-23 20.44 Tisdag
Grupparbete i förmiddags, gick väldigt bra, om man bortser från att luften i salen vi använde blev sunkig väldigt fort och fönstrena går inte att öppna om man inte har nyckel, vilket bara lärare har. Solen sken rätt in och vi blev varma och dåsiga ganska snart, men vi gick igenom en hel del roliga övningar, vilket är lite synd att vi inte får chans att leka allihopa, men det får man ta senare, eller någon annan gång.
    De övningar vi provade på var i alla fall väldigt intressanta och spännande. En av dem gick ut på att man skulle knacka på en dörr, och genom denna knackning förmedla till resten av gruppen vem det var som knackade, hur dörren och omgivningen såg ut, vilken tid och varför man knackade. Den mest specifika gissningen som kom fram var när B knackade och vi fick fram att det var soligt, hurtigt, i ett villaområde och någon form av försäljare. C såg till och med en rutig kavaj. Allt stämde, när vi pusslade ihop det - till och med den rutiga kavajen!! o__O;;;
    Efter vi kommit fram till vilka övningar vi skulle leda imorgon avslutade vi grupparbetet och skildes åt, eftersom några skulle till andra lektioner och resten skulle hem. Jag och L gick förbi Akademibokhandeln för L ville köpa samma bok till sin mor som jag köpte till min, och sen åkte vi faktiskt buss hem, för jag kände att en migränattack stod och lurade bakom hörnet. Men jag lurades tillbaka genom att inte befinna mig där den trodde jag skulle vara - mohahaha!
    Kom hem, fick ett paket med nya strumpor så jag bytte till dem innan jag plockade på mig ett par låneböcker som skulle tillbaka till biblioteket. L lirkade loss sin cykel och följde mig halvvägs till busshållplatsen innan hon åkte för att införskaffa lite ingredienser till dagens måltid (fläskfilé i vitlöksmarinad och vitlökssås med potatiskroketter) så vi tillsammans med Roger och Jessica Rabbit och Eddie Valiant kunde fira att vi nu spenderat en hel månad i Örebro :D
    Halvvägs över campus cyklade K fram till mig och frågade om hon kunde låna min Spolin-bok, och eftersom jag ändå inte riktigt kände för att läsa just den idag följde hon med mig in på biblioteket och lämnade tillbaka mina böcker, jag hittade GP och läste den medan hon sprang runt och letade efter saker - även kallat böcker. Vi gick ner till datorbutiken och fick svar på min fråga om de hade virusprogram till billig penning. Det hade de också, och det är ju bra. De kör tydligen med Panda, och det tror jag ska vara bra, har i alla fall för mig det... Fast jag blev lite osäker när han sa;
    "Två nittio nio för ett år och fyra nittio nio för tre år." Han fick det att låta som om han pratade om tusenlappar och inte hundralappar... K hade också hon en fråga hon ville ha svar på, och likaså fick hon svar på den. Det var då jag kom fram till att han pratade om två nollor och inte tre (haha, riktigt roligt eftersom vi fortfarande är nollor :P). Hennes hjälp skulle kosta sex nittio fem, "Jaha, sjuhundra då?" "Ja, precis." sa den ganskasöta kille som hjälpte oss ^_^
    Fick återigen spy galla över Wendelsbajs och K blev väldigt förvånad när jag berättade att det kändes som om jag tappat kunskap under det året.
    "Va, tappade du kunskap? Kan man göra det?!" Jo, tydligen kan man det. För det känns som om jag lär mig saker igen. Det är fortfarande inte svårt och jag känner igen direkt utmaning, förutom när jag ska sätta mig med böckerna, vilket ibland kan vara riktigt jobbigt, men lektionerna är väldigt roliga och även om vi bara leker, så leker vi med ett nytt perspektiv än det jag hade när jag gick på Angered. Då ville jag bli känd artist eller regissör eller något åt det hållet. Nu börjar jag fläta ihop mina barndomsdrömmar när jag ville vara allt från rockstjärna, frisör och lärare. Fast frisöryrket har jag slopat rätt rejält. Jag kan borsta och klippa mig själv, och jag tycker jag är ganska duktig på att hjälpa andra med sina hårproblem, men att jobba för en hårstudio... mje >_<;

Åter till sketchen...
    Kom hem, satte mig och läste ett par sidor i Undervisa i Pedagogisk Drama, för jag ville inte sitta framför datorn och jag ville inte pyssla i mitt rum, så det blev vardagsrummet. Efter en stund började L laga till maten, och då passade jag på att byta till att spela FFX2 och klarade andra bossen. Woho, de två första bossarna avklarade på första försöken under två speltimmar! Första gången tror jag det tog mig femtiofjorton försök och ännu längre tid innan jag visste vad det var jag skulle göra och vart jag skulle fjollspringa... :P Sen tittade vi som sagt på Who Framed Roger Rabbit och när jag började skriva på det här var filmen precis slut.

Ohjälpanemig! Jag glömde ju skriva vad vi åt för mat i söndags! Jistanes, det får jag ju inte glömma igen...
    L var i alla fall duktig och ringde sin mor och fick recept på pajdeg och gjorde äg-skink-och-ost-paj. Riktigt god.
    Oh, hihi, jag gav Kim en present. Eller två rättare sagt :)
22:10 Jag har ont i ryggen och vill komma åt min hotmail >_<;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0