Nästan ikapp...

2008-09-10 – 23.02 – Onsdag

Hehe, ett sånt där roligt datum igen.

   Vi vann auktionen. När klockan var 10.20 började Jens avrunda lektionen för en rast, och både jag och L var lite ”Snääälla, måste du dra ut på eftersnacket, kan vi inte bara få gå med en gång?” eftersom auktionen skulle avslutas 10.32.

   Vi hade gjort en väldigt intressant övning, där vi först ställt upp en massa bord och stolar och annan bröte tvärs över hela salen, och sen gjorde vi en version av Tomtesmyg. Jens agerade gränsvakt och vi var alla flyktingar som skulle över till det förlovade landet. Vid minsta ljud kunde vakten vända sig om, och då gällde det att vara så stilla man kunde (vilket ibland kunde vara riktigt svårt) annars blev hela gruppen tillbakaskickad till startposition. Efter första försöket lättade han på trycket och bestämde sig för att ge oss en signal om när han tänkte vända sig om. K viskade samtidigt ett ”Nu” när hon såg honom lyfta handen, men vid andra omgången (för vi klarade oss på andra försöket) slutade hon med det ganska snart. Andra omgången blev också försvårad genom att några fick leka blinda, andra lama och resten skulle försöka hjälpa oss (jag var blind) att ta oss över muren.

   Det var faktiskt riktigt intressant att se vad som hände, fast jag var ju blind, så jag upplevde det mer än såg det. Samtidigt som jag blev mer och mer stressad när jag insåg att klockan började ticka. Så när Jens väl var klar med sitt eftersnack sa han ”Ni får gå på rast – när ni har röjt undan muren.”

   Jag smet ut med datorn för att försöka hitta Internet, och efter mycket om och men kom jag tillslut ut på skolans nätverk och kunde öppna Tradera. L tog över och jag sprang tillbaka in i klassrummet och insåg att under de tre minuter jag hade varit borta hade alla saker försvunnit från golvet. Jag känner mig lite lumpen, men samtidigt så kan vi ju bjuda hit folk på Guitar Hero kväll :D

 

Idag undersökte vi vad qournfiléer smakar om man steker dem och har dem i pastasallad samtidigt som man kollar på Rocky Horror Picture Show. Det blev en intressant upplevelse, eftersom jag har sett filmen så pass många gånger att jag nästan kan replikerna utantill (nu var det ett tag sedan jag såg filmen, så det blev ingen recitation av hela filmen men ändå) och L som ibland kan ha lite svårt för det där med skräck (samtidigt som hon på msn sitter och styckmördar folk ^_^; )… L har inte sett filmen innan, så jag kanske förstörde den lite halvt genom att sitta och sjunga med, å andra sidan var det hon som fick för sig att leta upp Sweet Transvestite-låten på YouTube när vi skulle laga mat – som jag introducerade för henne igår.

   Jag gick istället och hämtade filmen och spelade upp den på datorn ^_^ Sen såg vi om första halvtimmen, eftersom vi under den fixat maten ^^;

 

Jag har ett PS2!!! Eller ja, jag och L har ;D

 

Jag kom på att jag inte fått mina CSNpengar kan bero på att jag inte gjort någon studieförsäkran, så det gjorde jag igår, när jag satt på biblioteket och inte hade något att göra. Och idag när jag fick tillbaka det där sporadiska Internätet som cirkulerar kring vår lägenhet så insåg jag att Stora Stygga Låneverket (förkortat CSN...) bestämde sig för att ge mig pengar redan idag, eller i alla fall sätta in dem idag, så jag kommer åt dem imorgon ^_^

23:24 Raaaaaaaaaaaaaaaameeeeeeen

 

~ * ~

 

2008-09-11 – 23.02 – Torsdag

Haha, samma tid som igår, rätt kul :P

   Ja, idag fick jag mina pengar, och dagen inleddes med att jag betalade min försenade hyra till mamma som hon ringde och påminde mig igår om. Vilket var ganska bra, med tanke på att jag själv antagligen hade glömt bort det helt. Men nu är det ur världen. Och jag har även köpt biljetterna till Kims resa hit nästa helg. Hehe, både han och Elisabeth kommer vara här samtidigt, och inte nog med det de kommer åka hit med samma tåg. Lite småkul. Frågade L om hon visste vilken plats E hade köpt, men det är ännu höljt i dunkel.

 

Som sagt, CSN and away!

   Vi tog en tur till stan efter att vi ätit frukost runt ett sisådär (vi hade inga lektioner idag, så vad gör man? Inte läser man läxan iaf…). På busshållplatsen hittade vi Örebroar’n en tidning som ges ut gratis typ en gång i veckan, så vitt jag har förstått det. I den upptäckte vi att det finns en datorbutik mitt emot Krämaren på Våghustorget, så innan vi sprang hals över huvud till Claes Ohlssons så tog vi oss en kik där för att ta reda på ifall de hade någon bättre router att erbjuda oss. Sen gick vi över till CO för att dubbelkolla deras router, medan vi plockade på oss lite småsaker, som en ny plånbok till mig, raklödder, silvertejp, miniskruvmejslar samt tops. Därefter gick vi tillbaka till Scandisk Data och köpte deras router.

   Den kanske var en hundring dyrare, men jag litar på L för det verkar som om hon kan sånt här, och enligt henne var den lite dyrare bättre. Och se! Jag har Internet!

 

Innan vi åkte hem gick vi åter tillbaka till Krämaren för att handla lite mat. Och choklad, eftersom vi båda var sjukt chokladsugna… och glass ^_^

   När vi kom ut från huset såg vi 12an köra in på hållplatsen, så vi småsprang runt hörnet och insåg att vi lika gärna hade kunnat halta, och ändå hunnit med bussen. Våghushållplatsen är ungefär lika smockad med folk som Brunnsparken är för 50bussen. Men vi fick plats.

   Väl hemma hällde vi ner en burk tonfisk i resterna av gårdagens sallad och satte oss återigen i vardagsrummet för att kolla på Väckelsemöte med Jonas Gardell.

 

Efter maten började vi plocka med routern. Det gick väldigt fort att få ihop alla delar och att installera allt ^^ Så nu ligger jag här i min säng och har nästan full styrka på Internetsignalen och jag kan göra vad jag vill. Det känns tryggt :P

 

Däremot gjorde jag en ganska korkad grej.

   Jag satte mig med laptopen i L’s rum som jag brukar, och började surfa runt. Av någon anledning klickade jag mig in på en blogg som jag sett förut, men inte brytt mig om att läsa. Den här gången gjorde jag det däremot. Jag förstår inte varför jag gjorde det, för jag visste redan när jag klickade på länken att jag skulle må dåligt av att göra det. L frågade mig samma sak, ”Men varför gör du det då?”. Jag vet inte. Och nu ligger jag och funderar på vad jag ska göra. Ska jag låta allt vara, och gå på som om ingenting har hänt? Jag menar, det är ju ändå tre år sedan…

   Shit, det är tre år sedan. Det har redan gått tre år… Och jag grämer mig över det fortfarande. Känns ju bra att veta att jag inte är långsynt. Eller hur mamma? (Kall, äcklig, blä-saft!) Jag menar, det som hände för fem år sedan är ju redan höljt i ett dunkel. I och för sig är det här också ganska dimmigt, men jag mår fortfarande dåligt över det.

   Hade jag varit en sådan person hade jag stuckit en påle genom bröstet på mig själv, för det är nästan så det känns just nu. Jag vill inte ha kvar de minnena, jag vill att de ska försvinna, jag vill att hela den episoden i mitt liv skall raderas och alla saker som kan leda tillbaka till dem skall upplösas i tomma intet. Jag vet att det är en omöjlighet, men jag önskar det ändå. Den tiden får mig bara att må dåligt, och allt som har med den att göra. Det är så mycket jag har fått säga upp bara för att inte vilja ta livet av mig. Jag kan till exempel inte ens tänka vissa ord, vackra ord, utan att vilja spy. Vissa platser får mig att vilja springa därifrån. Visserligen kommer jag inte se de platserna igen… Men...

   Det knepigaste är att säga ”Jag och L” när folk kopplar ihop det med fel person…

23:22 Jag är hungrig, men vill inte äta…


Kommentarer
Postat av: lisa

du får gärna sätta in de 140 kr du är skyldig mig, så snart du kan! :)

2008-09-13 @ 11:14:37
URL: http://gogopop.blogg.se/
Postat av: lisa

haha, kanske inte så ovanligt att han vinner nej.. bilderna kommer! jag ska bara orka skicka dem, typ.. kanske förminska dem. :P



tack för pengarna !

2008-09-15 @ 14:20:59
URL: http://gogopop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0