Kort och gott

2008-09-12 – 20.22 – Fredag

Det känns så bra när man har köpt en router för sjuhundra svenska riksdaler och sedan inte kan använda datorn som man vill. Inte nog med att spelen jag har på den krånglar, jag kan inte längre använda Internet Explorer, eftersom det stänger ner sig så fort rutan öppnats. Det gör mig inte så mycket, dock, eftersom jag knappt använder Explorer längre. Det är bara länkar som öppnas i det… >__<;

   Och sen har vi ju det faktum att jag inte kan använda mig av MSN heller, för så fort jag öppnar det kommer en STOR ruta upp som säger ”AaAAaaaAAaaaAAAaaaaAAAAaaaa!!! Om du rör dig kommer hela världen sprängas och gå under och du kommer aldrig få veta vad som hände i nästa avsnitt av Bröderna Fluff!!” eller i alla fall ”Hej, jag har hittat ett virus, vill du ta bort det eller göra något annat med det?”. Klart som korvspad att jag vill ta bort det eller oskadliggöra det eller i alla fall göra något med det så jag kan använda datorn som jag vill! >_<; Men nej, det vill inte mitt virusprogram gå med på. Jag har provat allt – inget fungerar. Jag tror jag kommer få spunk innan kvällen är slut.

   Och för att göra det hela ännu roligare har Mozilla fått för sig att ändra teckenstorleken på alla sidor jag besöker. Så det som egentligen ska stå med STORA bokstäver är små så man knappt kan läsa dem, och tvärt om är alla små bokstäver STORA, vilket helt förstör designen på de flesta sidor. Det finns några undantag, men sen kommer man in på en underlänk och då är allt uppfuckat igen.

   Sen har vi ju den roliga idé Mozilla har fått för sig med att låta bli att öppna vissa länkar jag klickar på också. Det känns ju väldigt upplyftande att veta att man kommer åt de sidor man vill kolla.

 

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!

 

Vi köpte kläder för närmare 1000kr idag. Ett par byxor och en bh till mig, ett par byxor till L samt strumpor och trosor till henne. Sen köpte vi måttband och schampo och balsam, eftersom de senare var halva priset på. Och vi firade fredagen med att köpa Ben & Jerry’s Phish Food. Att äta sallad tre dagar i rad är kanske ingen höjdare, men jag har varit så trött på allt idag att jag inte orkat bry mig.

20:29 Blä.

 

~ * ~

 

2008-09-13 – 01.36 – ”Lördag”

Försökte plugga idag. Gick lagom bra. Eller inte. Tycker Dramabok är väldigt enkel att ta sig igenom, medan Undervisa i Pedagogisk Drama är ett tjockt töcken. Jag kanske hittat fel ställe, men jag vet inte… Förhoppningsvis kommer jag på vad jag ska skriva imorgon, brukar gå bättre när jag har press på mig.

 

Vaknade när klockan var halv nio, men jag tänkte för mig själv ”Nä, nu ska jag ta mig tusan ta sovmorgon!” och gick upp när klockan var tio istället.

   L är lite bättre på det där med att sova länge. Klockan var ett, halv två när hon visade sig utanför rummet första gången ^_^;

   Någon timme senare gick vi till affären och handlade på oss mera ris, potatis, bakpulver och vaniljsocker, eftersom vi kom på att vi har en massa ägg som vi borde göra något åt innan de blir dåliga. Så vi ska baka imorgon, hade vi tänkt i alla fall ^^;

   Kyckling i brunsås och ris blev det idag igen. Inte fullt lika lyckat som förra gången, men ätbart blev det i alla fall.

01:41 Sömnen smyger sig på en när man minst anar det…

 

~ * ~

 

2008-09-14 – 01.06 – ”Söndag”

Ja, dagen har gått segt framåt. Har inte varit utanför dörren alls. Vi hade tänkt baka, men både L och jag har varit för lata för att orka bry oss. Dessutom har ingen av oss skrivit klart skrivuppgiften som skall vara Jens tillhanda senast imorgon, måndag. Eller ja, vi har större delen av morgondagen på oss att skriva också, men det känns ändå lite småirriterande att böckerna inte fanns när man ville ha dem, eller att man inte ens hittade kurslitteraturlistan innan man började så man kunde haft böckerna i handen när de behövdes. Visst, vi har ju skaffat de som behövs, men ändå.

   Dramabok kändes väldigt enkel att mala ner i huvudet, med tanke på att den består till 98% av övningar och beskrivningar av dem, medan… Hrm, det känns som om jag upprepar mig själv. Det är inte lätt att skriva de här inläggen när jag inte orkar läsa igenom vad jag redan har sagt :P

 

Bacon. Blodpudding. Stekt ägg. Och Bröderna Fluff. Vilken underbar kombination! Åh, vad jag älskar den serien! Den är så underbart härlig :D Och alla dessa underbart dåliga skämt som dyker upp hela tiden;

   ”Det ryktas om…”

   ”Även hästar ryktas, men det är en annan historia.”

   Eller varför inte min favorit;

   ”Telefoner ljuger aldrig.”

   ”Men de kan luras!” XD XD XD XD

 



 01:14 Men nu skall jag inte pladdra här mer, jag har ett arbete att slutföra…


Kommentarer
Postat av: Rasmus

Jaha låter ju kul? Har du inga bilder till storyn?



Om du ändå läser min kommentar, varför inte ta en titt på min blogg vet ja!

2008-09-15 @ 01:27:49
URL: http://rollywood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0