Äventyren fortsätter....

2008-09-05 – 13.57 – Fredag

Suck. Piss i vademecum och allt det där. ARGH! BAJS!

   Här har jag spenderat X antal timmar med att spela Super Mario Legend of The Seven Stars. Jag har kämpat mig igenom ilskan över att spelet hänger sig när jag försöker byta vapen, jag vill slå på datorn när det hänger sig mitt i strider och jag blir väldigt irriterad att spelet segar som sjutton när det är fler än två-tre karaktärer som syns på skärmen. Men nu är botten nådd. Jag sitter nu på tåget till Göteborg och tänkte roa mig själv med att spela lite. Och vad händer inte? Min sparfil är borta. Puts väck, finns inte mer. Det senaste som hände när jag spelade igår var att det hängde sig två gånger, först i första delen av en match mot en boss, och sen när jag hade startat om emulatorn och skulle köra matchen igen kom jag steget längre innan det hängde sig.

   Jag börjar smått fundera på om L’s dator försöker smitta av sig på mer än ett sätt. För den stänger ju av sig utan anledning och senast hade den till och med tagit bort alla L’s sparade länkar. Mycket underhållande, eller hur? Eller inte.

 

Det var någon i klassen som hade början av Psycho Circus som ring-/smssignal. Jag tror det kan ha varit C, för det verkade som om han hörde när jag viskade det till L. Men jag är inte säker, han kan ju själv bara ha känt igen låten.

   Och när vi ändå är inne på den punkten så är det någon av killarna som sitter på andra sidan gången som har Chaccaron som ringsignal. Lite underhållande, eftersom jag ganska nyligen visade L den videon på youtube.

 

Träffade Jesper på stationen också, det var lite otippat, med tanke på att vi inte har setts sen i våras, trots att vi nu bor i samma stad :P Lustigt. Vi bestämde på en höft att vi skall lunchdejta på tisdag, för då har jag troligen inga lektioner, men jag vet inte riktigt hur grupperna kommer se ut nästa vecka och vilka grupper som skall göra vad och när och sånt. Vet bara att det är en föreläsning någonstans för alla studenter mellan 13-15. Tror jag ska ta reda på mer om den, den verkade intressant.

14:05 Jag ska nog läsa vidare i Lida nu

 

00:19

Min första tanke nu är; Oh gud, äntligen lugn och ro. Min andra tanke var, när Kim öppnade balkongdörren; Oh nej, inte världens gatufestival utanför.

 

Bröllopet var väldigt fint och ceremonin tog inte lång tid alls. Jag började dock gråta när de började sjunga Du vet väl om att du är värdefull, eftersom det är en psalm-sång-whatever som mer eller mindre definierar mig.

   Festen efteråt var riktigt trevlig den med, inte krystad utan skön och avkopplad. Något jag faktiskt känner mig ovan vid i sådana sammanhang…

 

För att göra en lång historia kort, mest för att jag är trött och pga annalkande migrän, så tänker jag bara säga att jag hade riktigt trevligt och maten var fruktansvärt god. Jag önskar brudparet all lycka och till de kvinnor som var där och var gravida vill jag också skicka en lyckönskning till att både födsel och barnens uppväxt skall gå så bra det bara kan.

00:29 Sova, imorgon bär det av hem igen…

 

~ * ~

 

2008-09-07 – 19.15 - Söndag

Så, då satt jag på tåget igen då. För andra gången idag, visserligen, men nu bär det av hemåt. Var hos Maria och Jonaz en stund och fick se min veckogamla lilla systerdotter :) Söt som få, annat går inte att säga om den lilla skrutten ^_^

   Jonaz var snäll och bjöd på pizza, vilket efter en frukost bestående av en Big Mac känns ganska konstigt och inte alls näringsrikt, men jag klagar inte. Hade lite halvpanik när jag skulle gå därifrån dock, gick redan klockan sex, trots att det bara tar tio minuter till spårvagnshållplatsen och vagnen skulle inte gå förrän fem över halv sju. Det faktum att det stod en vagn inne och åkte iväg precis innan jag kom fram till den gjorde mitt redan hysteriskt bultande hjärta en björntjänst. Men jag hann ju, som tur är, och jag hann till och med att möta upp med L’s pappa och få några saker som de glömde att ta med igår när de var på besök.

 

Jag vaknade ganska tidigt imorse, runt åtta någon gång, försökte somna om, men det var inte så lätt, så jag gick upp och såg mig om i den lilla lägenhet jag och Kim fått låna av hans moster att sova i efter bröllopet. Men med tanke på att det var en ganska pytteliten lägenhet gick det också rätt fort att ta den där turen. Så en halvtimme senare, efter att ha tittat på Kims numera korthåriga skalle ett bra tag – jag försökte pussa på hans nacke, men då dök han under kudden :P – så bestämde jag mig för att somna om.

   Drömde att en tjej från min högstadieklass och jag hade hamnat i samma klass på högskolan och att hon hade trakasserat mig via mail. Jag gav igen genom att visa att jag kunde mer om högskolans värld, och läraren stod hela tiden på min sida och gjorde även han ett par försök att läxa upp tjejen. Ville väl egentligen inte vakna från den drömmen förrän jag sett henne lika illa tilltygad som hon under högstadiet fått mig att må, men å andra sidan så vet jag att om jag drömmer våldsamt kan också den verkliga världen drabbas.

   Istället vaknade jag när klockan ringde och jag petade på Kim och fick honom att slå upp ögonen.

   ”Jag är kamouflerad. Titta, jag ser ut som en madrass!” sa han och gömde sig under täcket efter att ha visat liggmärkena från lakanet. Då tyckte jag att den madrassen såg mycket bekvämare ut än min egen, så jag la mig på den. ”Ouff…” XD

 

Är det bara jag eller har det varit väldigt varmt i helgen? Känns som om det borde bli kallare och kallare, men det känns snarare som om temperaturen bara stiger och stiger hela tiden. Konstigt det där.

   Hittade för övrigt några gamla kläder som jag inte har använt på år och dar, så jag provade dem för att se ifall de passade, och har sedan dess gått runt och sett ut som en dagisfröken, med en gul-orangerandig tröja, en jeansklänning och svarta jazzbyxor. Sånt som var modernt när jag gick på högstadiet. I alla fall var det så i min värld. Vad som hände när och där du gick på högstadiet är din sak att förtälja för omvärlden ;P

 

 Att göra imorgon och resten av veckan;

   Fylla i papprena från Försäkringskassan

   Skriva loggbok om förra veckan och lämna in till Jens (kan dock bli lite problem med det eftersom vi måste referera till kurslitteraturen, och hittills har vi bara hittat Stanislavskji, och den boken ska vi inte använda än på några veckor)

   Städa i ordning mitt rum

   Börja sätta upp tavlor, affischer, planscher och flaggor

   Pilla mig i naveln

   Undersöka varför det går enklare att copy-pastea till bloggen på L’s dator än min

   Lunchdejta med Jesper

   Tråna efter Kim ;P

   Och allt annat sånt där man brukar göra i en lägenhet när man studerar på okänd ort.

19:35 Chobits eller Loveless?

 

~ * ~

 

2008-09-08 - 22.54 - Måndag

Jag är inte sådär lagom sugen på att skriva något, men hittills har jag ju i alla fall lyckats göra en liten kommentar om varje dag, så varför bryta ett vinnande koncept?

   L lagade maten idag – wow! Korvstroganoff och ris blev det, tänka sig ^^ Själv har jag mer eller mindre känt mig som en zombie hela dagen, hörde knappt vad som sades den sista halvtimmen på lektionen, så jag ska inte alls bli långrandig nu.

23:03 Säng, säng, säng – sova-sova-sova…

 

~ * ~

 

2008-09-09 – 23.32 – Tisdag

Mjao, jag hittade Internet på Universitetsbiblioteket idag. Det var trevligt att faktiskt ha en hyfsad uppkoppling som höll i sig i mer än bara några sekunder.

   L blev uppringd någon timme efter att jag hade gått upp och börjat skramla, för den halva av klassen som bestämt sig för att göra grupparbetet idag kom ju på att L kanske mådde bättre och ville vara med, och det ville hon, för strax därpå slängde hon i sig frukost och cyklade iväg. Jag fick i uppdrag att handla, men jag glömde dock bort vad det var jag skulle köpa, så jag sket helt sonika i det. Istället satte jag mig själv på min egen cykel och susade ner till Universitetet och traskade in på UB, hittade en av böckerna vi ska läsa, hittade ett trevligt hörn vid ett stort fönster, kopplade in datorn och kopplade upp mig på nätet.

   Jag hade tänkt skriva på vår första skrivuppgift, men det gick inte riktigt som jag ville, med tanke på att jag ville ta tillfälle i akt att uppdatera mig på alla sidor jag inte kunnat nå de senaste veckorna. Jag har varit lite småpissed på att varken Ellos eller Coop ville tro på att jag bor här i Örebro, utan skickat mina brev till Göteborg. Så jag gjorde en koll på Adressändring och fick klart för mig att min beställning var gjord och betald – men inte ifall den var genomförd. *suck* Den skulle ha börjat gälla redan första september, så jag, som lever i en Internetbaserad värld där saker och ting uppdateras varje minut, blev lite sur när jag insåg att det hade tagit hela en vecka innan vissa företag fattat vart jag flyttat. (Men, vad gjorde man innan Internet?!)

 

Vi har lagt bud på ett PS2 med två sladdlösa Guitar Hero-gitarrer, en handkontroll med sladd, två utan, alla GH-spelen som hittills kommit ut, samt ett par spel till. När vi la vårt första bud fick vi upp priset till 2100kr, typ. Nu ligger det några hundralappar över, tror jag. Hoppas jag. Jag vill verkligen ha det, för det är prisvärt, det är det. Problemet är att det är en annan kille som också vill ha det. FUCK!! >_<;;;;

   Men det är väl som Loke sjunger, det är ingen idé att sörja det man inte har…

 

Kom för övrigt på hur jag skulle uppdatera min blogg utan att kämpa mig igenom att rätta till alla radbyten och sånt som den säger att den ska spara men bara tar bort… Blä. Eh. Jo, jag skriver ju detta i ett Word-dokument, som jag om några dagar lägger upp på bloggen. I vanliga fall brukar man ju använda sig av ctrl+c och ctrl+v (copy and paste) men det orsakar bara problem på bloggen.

   Istället skall man högerklicka i bloggens skrivfält och välja ”Klistra in” och alla radbyten och sånt hamnar där precis som det skall vara.

   För är det något jag har stört mig på så är det hur blogg.se är uppbyggt. Det går ju inte att göra något vettigt på den känns det som.

23:50 Fiskpinnar och makaroner? Erhm, ja, men det var gott…


Kommentarer
Postat av: lisa

haha. jo, jag är smart. jag vet. ;/



allt är bara bra! själv då? :)

2008-09-11 @ 19:42:09
URL: http://gogopop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0