OoooAAAAaaaAAOooooAAAAaa!!

2008-10-10 – 22.41 – Söndag

Hejsan hoppsan, nu har det blivit ett litet glapp. Kommer inte alls ihåg vad det var jag gjorde i torsdags, men det var säkert något tråkigt. Men fredagen var ganska skön, mycket arbete och inte så mycket föreläsning om Stanislavskij. Sen på eftermiddagen stannade jag, L och E kvar på skolan en stund för att invänta bussen till den hemliga ort dit vi skulle med spexet för deras upptaktshelg, vilken jag kommer återkomma till senare.

    Idag kom vi hem från resan och jag har äntligen insett att jag kanske borde ta och skriva på uppgiften om Viola Spolin som skall in på tisdag. Men det ska nog gå bra, för den verkar inte så jobbig som jag först trodde.

    L gjorde en väldigt god mix av köttbullar och falukorvsbitar i någon tomatpuréstuvning med spagetti till som vi båda avnjöt vid våra respektive datorer. Själv sitter jag och undrar varför det gör så ont i mitt ben… Det liksom sticker samtidigt vid insidan av låret ganska högt upp och nere vid foten. Asknäppt. Och något annat som var ganska knäppt var när jag skulle sätta mig vid datorn när vi precis kommit hem och så fort jag försökte hålla kvar handen på musen utan att röra den, så började handen skaka helt okontrollerat. Det var helmysko! Fast ganska kul, för som L kommenterade ”Det är väldigt underhållande att höra dig skrika ’Va faan’ samtidigt som du skrattar.”

    Jag kom för övrigt igenom min spelningslista idag äntligen :D Det var visserligen bara ett par låtar kvar i fredags innan vi gick till skolan, men jag stängde ändå av datorn så den fick vila sig efter att ha varit igång och spelat musik för mig i ett par dygn…

22:49 Min mage kurrar…

 

~ * ~

 

2008-10-14 – 14.53 – Tisdag

Jag har nog börjat överge tanken på att skriva ner saker jag gör för varje dag. Har liksom inte riktigt något kul att berätta. Livet går vidare. Men jag ska försöka upprätthålla min tråkiga stil och ändå skriva lite varje dag :P

    Just nu sitter jag och försöker komma på hur jag ska ordbajsa fram 1500 ord till om Viola Spolin… Heh.. den uppgiften skall in idag… Hittills är jag nästan på 900 ord, och den skall vara på 2000-3000 ord…

14:55 Ett värdigt avbrott… för det har jag ju inte redan tagit så många?

 

~ * ~

 

2008-10-15 – 16.40 – Onsdag

In a far away town called Örebro, lives a little, pretty girl who is about to celebrate her birthday.

    Hon är totalt slutkörd efter att ha kämpat ihop sin uppgift om Spolin i flera timmar under gårdagen. Men nu är den äntligen färdigskriven och hon kan koncentrera sig på vad som komma skall! :D

    Imorgon fyller hon 21 år och detta kommer firas med dunder och brak, fast inte förrän på lördag (och söndag). Imorgon kommer det antagligen bara bli lite grattis här och var. Och NÅÅÅÅDE den pojkvän hon har om han glömmer sig ;P

 

Nåväl. Fick mig ett litet psykbryt på lektionen idag, kändes sådär helt underbart. Vi har börjat jobba med forumteater och har i tre grupper hittat på lite påståenden och teman att göra forumteater kring. Jag har alltid älskat och hatat när sådant händer, för jag känner mig alltid så utsatt och som om min åsikt inte räknas oavsett vad det är jag säger. ”Hej, vi ska göra forumspel om mobbing! Känner sig någon träffad?!” och så vidare.

    Anledningen till psykbrytet idag var när vi gjort heta stolen (när man läser upp påståenden och håller man med skall man byta plats, typ ”Jag tycker det är okej att köra efter ett par starköl”) och övergick till fyrhörningar som egentligen går ut på samma sätt, men med fyra klara svarsalternativ (”Ja, jag tycker det är okej”, ”Nej, det är inte okej”, ”Vet inte”, ”Eget förslag/Öppet hörn” osv). Första gruppen hann komma till ”Är det okej med abort?”; ”JA!”, ”Nej”, ”Ja, om det finns ett vettigt skäl”, ”Annat”. Halva gruppen hamnade i ”JA!” och resten ”Ja, om det finns ett vettigt skäl”. Och sen var diskussionen igång som bara den…

 

16:51 TVÄTTID! 18.01

 

Haha, nej jag var egentligen klar 17:15, men då ville L prata med mig.

    Diskussionen ja. Båda grupperna kände sig påhoppade av den andra, och jag satt och ville bara skrika ”Men ni tycker ju egentligen samma sak!” Och varje gång jag räckte upp handen för att komma med min åsikt blev jag mer och mer osäker på vad jag egentligen sysslade med. Tillslut satt jag med huvudet i händerna och grät tyst. Sen gick jag ut. Och jag är så glad att ingen följde efter – precis som jag bett dem att inte göra.

    Sen kom R ut och vi pratade lite. Det kändes skönt, även om hon påminde väldigt mycket om en viss släkting till mig...

18:06 Nu är jag inlåst i mitt rum för L håller på att packa in min present :D

 

ÖNSKELISTA!

(Har ni frågor får ni ställa dem i farstun så behandlas dem vid nästa årsmöte…

eller så frågar ni bara…)

  • Presentkort (funkar alltid när man inte vet vad man ska hitta på :P)
  • Badrumsförvaringshyllasak
  • iskuber
  • mattor (trasmattor och vanliga :)
  • sopborste
  • alarmklocka
  • Soda Streamer
  • Vänner-box
  • That 70's Show
  • Sailor Moon (japanska/engelsk text)
  • Sex and the City
  • Allå Allå, emliga armén
  • Batman
  • Terry Pratchett
  • Robert Jordan
  • JK Rowling (Harry Potter ENGELSK vuxenutgåva)
  • Stephen King
  • Naoko Takeuchi
  • Sims2 Djurliv
  • Once Upon a Time - Dark Tales
  • Dork Tower
  • Kiss
  • Iron Maiden
  • Killers backpatch (även andra patches)
  • Rammstein
  • Ozzy Osbourne - Black Sabbath
  • Mötley Crüe
  • Twisted Sister
  • Blind Guardian
  • Finntroll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0