I Göteborg en sväng

2008-10-16 – 22.11 – Torsdag

Ah, helt underbar dag. Eller inte.

   Jag vaknade tjugo över sex av att någon ringde till hemtelefonen. ”Blä” tänkte jag och orkade inte bry mig, förrän min mobil ringde och mamma grattade mig, som fortfarande var väldigt sömning och trött.

   ”Jamen, går man inte upp såhär tidigt för att börja städa och göra i ordning och ha sig?”

   ”Nej, inte om man har sovmorgon….”

   Fast det kunde ju inte mamma veta. Menmen. Strax efter att vi hade lagt på skickade Kim ett sms och grattade mig. Jag kände huvudvärken komma krypandes och insåg att det inte skulle spela någon roll ifall jag gick upp eller om jag somnade om eller vad jag gjorde. Migränen var ett faktum. Men när klockan var nio kravlade jag ur sängen och började peta på saker och ting. Orkade inte göra något vettigt. Tillslut kom L upp och grattade mig med två paket, en tigertavla och ett sexpack fishermans friend :D

   När L gjort sig klar att gå till skolan för vårat grupparbete meddelade jag att jag skulle stanna hemma och vila min huvudvärk. Fast det blev inte så mycket med det. Eller, jag försökte att inte anstränga huvudet och ta det lugnt, men det blir liksom inte roligare när ens migränmedicin inte hjälper. För första gången på över två år (tror jag det är) som jag har använt Eezee och den inte har hjälpt. Får hoppas att det var en engångsföreteelse och inget mer…

 

Vi gjorde slaffslaffsås och getti med svampinjoner, efter en sväng till affären för att köpa rulltårta och lite andra saker. Insåg att chokladrulltårta med frysta-upptinade-i-micron-skogsbär är jättegott ihop :)

   Innan vi åt kollade vi på Lady och Luffsen. Den var mysig, för det var typ hundra år sedan jag såg den senast…

22:21 Jag modellera, jag modellera..

 

~ * ~

 

2008-10-17 – 14.16 – Fredag

Åååh, kissenödig!! Har nu suttit ensam i min lilla fyrhörna här på tåget i nästan en timme. När jag satte mig satt en man på min plats, men han och hans granne var väldigt trevliga så de fick sitta kvar tills de begav sig till bistron. Så nu åker jag baklänges – igen. Men jag överlever. Är dock sjukt varm och trött, dåligt med luft i den här vagnen. Fördelen är väl att jag sitter på andra vagnen i färdriktningen, så jag har inte alls långt att gå sen :)

 

*kisspaus*

 

Ah, det var skönt… Hahaha, intressant för er att läsa, eller hur? :P Men peppar, peppar, ta i trä, min UVI har blivit massa bättre det senaste. Kurerna jag köpte på hälsokostbutiken har väl hjälpt en hel del, men jag har börjat dricka mer vatten, och det hjälper. Jag springer på toa som en liten råtta, men å andra sidan så gör det inte längre ont, och det är ett steg i rätt riktning!

 

Nu är vi i…. någonstans…. Laxå? Hälleflundreforst? Senapssillsdalen? XD Nä, jag vet inte, vi saktar in men vi stannar inte än. Dumdidumdum…

 

Vi har börjat jobba med forumteater och det är faktiskt väldigt spännande. Det är synd att jag och Sara inte hade Jens’ hjälp i trean när vi skrev vårat projektarbete, för det vi nu har sysslat med i en vecka kom vi knappt igång med på de månader vi försökte komma på något att göra. Menmen, vi fick VG på arbetet ändå, och jag är väldigt nöjd med det. Till skillnad från många andra är jag inte så hysterisk om jag inte får MVG+ på allt jag gör. Förtjänar jag ett G, så blir jag glad för det, jag behöver inte jobba mig mer med det. Visst hade jag säkert kunna göra mer, men man får ta dagen som den kommer. Nu råkade jag ju gå ut med väldigt bra betyg, men jag gräver inte ner mig för att jag inte fick mer än G i samhällskunskap. Jag kom ju in på estet på gymnasiet och jag har börjat på teaterpedagogprogrammet på universitetet och vad mer kan jag begära egentligen? Vill jag bli något annat hade jag lagt mina prioriteringar på det också. Så. Nu är det färdigflummat med konstiga kommentarer idag :P

14:30 Åååh, åka pendeltåg, jag är en loser baby, jag har inget körkort…

 

23:42

Usch vad irriterad jag var förut. För det första var tåget en halvtimme försenat. Både Lisa och mamma hade sagt att de kanske skulle komma och möta mig vid tåget, mamma kanske till och med kunde skjutsa hem mig, men båda två ändrade sig och valde att möta mig vid bussen istället. Sen hade jag missuppfattat att Kim inte skulle möta upp mig, så jag blev lite ledsen när han sa att han jag fattat fel. Därefter missade jag första bussen, så jag fick vänta i tio minuter på nästa, vilket inte var så farligt, men eftersom jag redan var irriterad på att missa bussen samt att påladdningen till mobilen inte ville funka ordentligt de första sjutton gångerna, så var jag lagom glad när bussen sen kom.

   Men det sämsta någonsin idag var när den bussen inte tog sig fram på rätt tid. Istället för att åka mellan Lilla Torget till Rosenlund på en kvart. UNDERBART att åka buss i 40 minuter istället för 20. >_<; *sur*

 

Så nu sitter jag och väntar på att Kim ska komma, vilket jag hoppas på att han kommer göra snart. Har inte träffat honom på en månad. Sakna!

23:54 Jag är trött…


Kommentarer
Postat av: lisa

haha. vadå ändrade sig? vem orkar vänta i stan i en halvtimme då ;)

sen sa du ju att det inte gjorde något :D

2008-10-25 @ 22:34:39
URL: http://gogopop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0