Blä

2008-10-03 – 00.37 – Fredag

Mitt bostadsbidrag försvann snabbt idag, men vår frys och kyl behövde fyllas på. Så vi har storhandlat idag och jag fick även hjälpa L att tvätta imorse.

    Nu sitter jag och känner att ögonen håller på att gå i kors på mig, som vanligt vid den här tiden. Åt fiskpinnar och makaroner igår och köttfärssås och spagetti idag och för första gången på väldigt, väldigt länge hade jag svårt med att äta upp maten. Jag åt upp den, tillslut, men det tog ett tag. Kan i och för sig ha berott på att jag åt en massa godis och salta pinnar medan jag kollade på That 70’s show (för första gången på teve sen vi flyttade hit).

 

Fick även Vier Brillen – Jazz på Göteborgska idag :D Då blev jag glad och tackade och bockade i ytterligare ett mail till dem. Fast jag fick än en gång höra ”Jaha, så du är hans dotter” som om jag inte vore en egen person, utan någon annans del. Påminner lite om det jag och Art pratade om en gång för hundra år sedan när han var tillsammans med en tjej och alla han träffade på sa ”Jaha, så du är hennes kille?”.

     ”Hej, nej, jag är min egen person, och bara för att jag råkar ha ett släktskap eller en relation med någon betyder inte det att jag står under den personen i hierarkin. Tack, du får gärna lära känna mig för den jag är och inte för att jag är någons dotter, kompis, respektive och så vidare unt zå fårt.”

 

Sitter och lyssnar igenom all musik jag har på datorn också. Eller ja, jag låter spelaren stå på så jag kan komma till de låtar jag inte har licens för och dra ner sånna så jag kan lyssna på musiken, om jag skulle få för mig att vilja det.

     Har på två-tre dagar gått från 50 Hertz och 250 Kilo Kärlek nu kommit ner till Ebba Grön (köpte för övrigt en av deras skivor för ett tag sedan).

 

Har en massa saker att läsa i helgen, som jag egentligen borde ha börjat läsa för längesen… Menmen, förhoppningsvis kommer det gå bra ändå. Har kommit till sidan 18 av 56 i ett kompendium med pjästexter. Sjukt irriterande att bara läsa brådstycken ur en pjäs som tar slut när det börjar bli intressant. Får väl försöka hitta hela manusen någon gång.

00:52 Kissnödig – I Wanna Rock And Roll All Night…

 

~ * ~

 

2008-10-04 – 01.10 – Lördag

Hurtigheten själv tog över när Linnéa igår anklagade mig för att vara morgonmänniska.
     ”Vi har inte bestämt något imorgon, va? Bra, då kan jag sova länge...” sa jag.

     ”’Åhåja! Ända till halv tio! En riktig spjuver tänker jag vara!’” sa Linnéa och narrades med mig :P Fast hon fick faktiskt nästan rätt, för när klockan var halv tio vaknade jag till och sen när klockan var kvart i tio gick jag upp och läste pjästexter och Stanislavskij.

     När klockan sen började närma sig halv två bestämde jag mig för att det var dags för en liten paus. Velande mellan att städa i köket och spela lite Guitar Hero blev det tillslut att köket blev städat ändå.

      När klockan var halv tre kom jag på att jag inte hade ätit någon frukost, förutom några lakritsbitar och salta pinnar... Men jag hittade en burk med makaroner och fiskpinnar (kan ni tänka er, inte ens gumman vi träffade på busshållplatsen igår hade hört talas om den kombinationen, och hon hade ändå varit med om när Coca Cola kom till Sverige och hon hade minsann barnbarn i Amerika, utanför Boston) som jag gluffsade i mig.

     En stund senare frågade Linnéa ifall vi skulle gå ut en sväng, och varför inte? Vädret var helt okej, och om det skulle gå åt helvete någonstans på vägen kan man ju alltid ta bussen hem. Med uppehåll på tio minuter på Hemköp som vi spanade in, så tog det oss ungefär en timme att gå in till stan i maklig takt. Det tycker jag är bra gjort :D Hemifrån oss ner till ÖRU tar ca 20 minuter, ytterligare en kvart till Tybble och sen en 20-30 minuter vidare in till city.


När vi väl kom fram till stan gick vi och hämtade ut tågbiljetterna som kan vara bra att ha när man ska åka tåg, det vill säga till min födelsedagsresa samt Göteborgsbesöket vi skall göra i början av november.

      Sen var det bara att sätta sig och vänta på bussen som dök upp ett par minuter sent. Fast det verkar som om bussarna har akademiska tider här i Örebro – till skillnad från Universitetet som inte har det, i alla fall inte på lektioner. Möjligen att de har det på stora föreläsningar, men inte så vitt jag har märkt på de föreläsningar jag har varit på hittills.

 

Vi åt kanelbullar (eller kanelsnäckor…) när vi kom hem och gjorde blodpudding-bacon-och-äggröra och tittade på Trollkarlen från Oz, eftersom vi båda har börjat bli mer och mer inspirerade av Wicked-musikalen, som bygger på den onda häxans berättelse, vad det var som gjorde att hon blev så ond och så vidare. L har boken som musikalen bygger på, så jag funderar på att låna den när hon är klar med den – när hon blir klar med den…

      Och jag har gett mig fan på att gå över på hard på Guitar Hero, men det är ju svårt som sjutton. Vissa låtar är enkla, andra är verkligen sjukt svåra. Men det är ju alltid så i början, så nu är det bara att få in att röd-blåa/gul-orangea kombinationer inte är farligt… Fast jag fick fasligt ont i vänstra långfingret av att hoppa handen fram och tillbaka en himlans massa… Nåja, vi får väl se hur det går med det här projektet…

01:18 Höhöhö, jag har målat hentai ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0